Потреба в будівництві підприємства, яке б виробляло багатотонний вантажний транспорт, виникла в СРСР наприкінці 1960-х років.

Розглянувши кілька проектів, рада міністрів СРСР вирішила побудувати завод у Татарстані, звідки б можна було легко доправляти продукцію в усі куточки Союзу. Першою вантажівкою, яку випустив завод, став бортовий КамАЗ-5320. Найцікавіше, що ця машина збереглася після кількох десятиліть експлуатації, і зараз, відреставрована, стоїть у музеї заводу.

Читайте також: День в історії. 26 років тому СРСР завершив вивід військ з Афганістану

Під час будівництва підприємства планували, що воно буде випускати по 15 тисяч вантажівок на рік. Але за дуже короткий час цей показник було побито – до 1979 року, за неповні три роки від початку виробництва, КамАЗ виробив більше 100 тисяч автомобілів.

З кінця 70-х років на заводі запрацювала лінія з виробництва мікролітражних автомобілів ОКА, які, разом із "Запорожцем", стали героями численних анекдотів.

Підприємство, яке отримало статус стратегічного в СРСР, залишається таким і зараз в Російській Федерації. За час роботи КамАЗ випустив більше 2 мільйонів вантажних автомобілів різноманітних специфікацій. Окрім безпосереднього призначення – перевезення вантажів, КамАЗи використовують як військові авто та спецтранспорт, а спеціальна серія КамАЗів бере участь у різноманітних пустельних перегонах.