"В основі технології - інфрачервона камера, встановлена на борті літака. Спеціальне програмне забезпечення обробляє отримані від неї дані та порівнює з інформацією від супутників. Як тільки повітряне судно влетить у небезпечну зону, система виведе попередження. Таким чином літак зможе уникнути зустрічі з хмарою попелу та продовжити політ", - каже розробник детектора Фред Прата.

Система називається AVOID (Airborne Volcanic Object Identifier and Detector), що розшифровується як "Розпізнавач і детектор вулканічних об'єктів у повітрі".

У рамках випробувань британська авіакомпанія EasyJet погодилась встановити новий девайс на один із своїх літаків. Протестували пристрій під час виверження вулкана Етна на Сицилії.

Серед головних завдань: навчити систему відрізняти опади та хмари від вулканічного попелу.

"Наразі AVOID реагує на густі хмари і система може видати хибне попередження. Справа у тонких налаштуваннях, на це потрібно трохи часу", - пояснює розробник детектора Фред Прата.

Щоб пришвидшити випробування, до кінця року EasyJet планує встановити детектори попелу на 10 літаків. Крім того, до проекту долучився авіагігант Airbus. Обидві компанії планують витратити близько мільйона євро на розвиток та тестування нової технології.

За попередніми розрахунками, випробувальна програма має завершитися навесні 2012 року. Тоді ж, в разі успіху, розпочнеться серійне виробництво детектора.