Це третій літак цієї моделі, який знаходитиметься у комерційній експлуатації вітчизняних авіакомпаній - перші два використовує "Аеросвіт". Раніше партію Ан-148 планувалось передати альянсу "Українська авіаційна група", до складу якої входить "Аеросвіт". Однак, через дворічну заборгованість по лізингу, нове судно таки перейшло до МАУ. Вартість оренди - від 1100 доларів за льотну годину.

"Як ніколи раніше нам потрібний такий регіональний літак, ефективний, з оптимальною місткістю. Для ринків, яким потрібна не місткість літаків, а частотність виконання рейсів цей літак підходить дуже добре, вписується в наш флот", - каже в.о. президента авіакомпанії МАУ Володимир Багацький.

Передача літака стала першим кроком реалізації Протоколу про наміри на придбання держпідприємством "Лізингтехтранс" у "Антонова" сімейства АН-148 та АН-158 - для вітчизняних авіакомпаній.

"Ми маємо замовлень на 50 літаків. Держава допомагатиме компенсувати відсотки до світового рівня. Тобто знижувати, щоб вони могли продавати літаки так сама, як продають їх конкуренти", - каже міністр інфраструктури України Борис Колєсніков.

"Це цілком реально, але потрібна тільки підтримка. Перш за все повинна бути створена база, яка дозволила б нам працювати як у вільному ринку. Тобто ми повинні бути звільнені від тендерів, ми повинні мати право вільно брати кредити і вільно організовувати виробництво. І ми це зробимо", - каже генеральний конструктор ДП "Антонов" Дмитро Ківа.

Керівництво "Антонова" каже, що замовлення на Ан-148 надходять не тільки з України. На сьогоднішній день літаком зацікавилися як в Росії, так і в Латинській Америці. Загалом, до кінця року підприємство планує випустити ще два "148".