Так, WOG та ОККО 15 травня оприлюднили повідомлення про призупинення продажу преміального пального. Згодом – 16 травня – так само зробили Socar і KLO.
Важливо Уряд ввів державне регулювання цін на пальне: бізнес проти
Чому припинили продаж
В ОККО наголосили, що продаж палива певних марок (PULLS 95 та PULLS Diesel) за ціною, встановленою Кабміном на травень, є збитковою для мережі. Відтак продавати його наразі не будуть.
У WOG написали, що змушені припинити продаж преміального пального 95 Mustang та ДП+ Mustang через запровадження тимчасового державного регулювання цін.
Мережа Socar зупинила реалізацію преміального пального NANO 95, Diesel Nano Extro, а також нарахування додаткових знижок для своїх клієнтів – до отримання роз'яснень регулятора.
Мережа KLO зупинила продаж пального VENTUS 95 та VENTUS Diesel, і також змінила систему знижок (відтепер – не більше, ніж 5 гривень на літрі).
Водночас мережа UPG повідомила, що не зупиняє реалізацію жодного з видів пального, але у реакцію на рішення уряду знижує вартість преміального upg100.
Що відомо про держрегулювання цін
- Кабінет Міністрів 14 травня схвалив державне регулювання торговельної надбавки до середньої ціни пального.
- Відтак АЗС повинні встановлювати надбавку до середньої ціни пального: не більше 7 гривень за літр дизельного пального, не більше 5 гривень за літр бензину.
- Міністерство економіки публікуватиме середні ціни одного літра до 5 числа кожного місяця.
- Зауважимо, що Європейська асоціація бізнесу заявила – ініціатива Кабміну є "неприйнятною в цивілізованій європейській країні", бо вона, ймовірно, сприятиме тінізації ринку.
- Згодом Кабмін пояснив, регулювання цін є тимчасовим та вимушеним рішенням. Заявили, що граничні надбавки – це відповідь на необґрунтоване зростання цін на пальне в роздрібних мережах. Такі правила діятимуть лише під час карантину.
Зауважимо, ще у березні 2021 року АМКУ надав рекомендації учасникам роздрібного ринку щодо зниження цін на пальне. Все через стрімке підвищення роздрібних цін на пальне.