Ідея проєкту з'явилася у 2011 році, коли українець Кирило Бігай захотів вивчати китайську мову. При виборі курсів майбутній підприємець зіткнувся з труднощами: то час і ціна не підходили, то місце незручне. Тоді Бігай вирішив створити власний сервіс, який дозволяв би вивчати мови онлайн.
Однак перші дві спроби запустити проєкт закінчилися невдачею навіть попри те, що розробникові вдалося залучити інвестиції на американському ринку. Українець не склав руки. Зібравши нову команду та врахувавши попередні помилки, Бігай запустив оновлену версію платформи. Модернізований Preply швидко перетворився на один із найуспішніших українських стартапів і почав впевнено завойовувати міжнародний ринок.
Preply – це сайт, який дозволяє репетиторам та учням із різних країн знаходити один одного. Основна перевага сервісу – можливість вивчати іноземну із носієм мови, а на додачу пізнавати культуру та традиції іншої країни. Під час реєстрації на платформі репетитор повинен надати документи, які підтверджують його освіту та досвід викладання. Учні ж мають змогу обирати викладача та домовлятися з ним про зручний час і ціну. Заняття відбуваються безпосередньо через сайт Preply. Стартап отримує невелику комісію від оплати кожного уроку.
Зараз на платформі від українських розробників зареєстровані близько 25 тисяч репетиторів. Нові мови опановують понад 100 тисяч людей майже із 200 країн світу. Найбільше користувачів сервісу – серед жителів Північної Америки і Західної Європи. В останні роки географія платформи також поширилася на країни Латинської Америки та Азії. Кількість репетиторів та учнів суттєво зросла під час пандемії ковід-19 – в умовах суворого карантину багато людей віддали перевагу онлайн-навчанню.
Preply має два офіси – у Києві та Барселоні, у яких працюють понад сто людей. На початку 2020 року українська компанія отримала 10 мільйонів доларів від американських інвесторів. Ці кошти підприємці планують вкласти у розробку мобільного додатка, який зробить процес навчання ще комфортнішим. За оцінками фахівців, Preply має усі шанси стати "єдинорогом" – вартість компанії поступово наближається до 1 мільярда доларів.