В Інтернетах є достатньо інформації про таке явище, як "гастропорно". Вважається, що вперше цей термів (вигадала?) вжила Джоан Кейт у статті для канадської газети The Globe and Mail, ще в далекому 1985 році. Джоан тоді писала, як зробити фотографії їжі максимально спокусливими.
[Відома американська модель індійського походження, ведуча кулінарного шоу ТБ Padma Lakshmi в рекламі]
Але естетичне задоволення і сублімація сексуальності перемішались в свідомості споживача. Або маркетологи її свідомо перемішали. Тепер їжа виглядає не просто свіжою, корисною, апетитною, але й сексуальною. І ця вимога поширилась на фотографії, рекламу та кулінарні передачі. Навіщо дивитись порнографію, якщо можна просто ввімкнути кулінарний канал?
[ведуча кулінарного шоу на ВВС - Софі. The Delicious (слово має кілька значень: смачний, чудовий,чарівний) Miss Dahl]
На феноменально популярному американському каналі Food Network не приховують, що давно відстежили паралелі між порно і гастрономією. Гастропорно – це казка. Кухарям всі страви даються з легкістю, як і жінки в порнофільмах. Глядач дивиться кулінарне шоу і уявляє себе там, на кухні, поряд із шеф-поваром. До речі, психологи (скоріше за все британські) помітили, що жінок вже почало збуджувати слово шеф, якщо воно в контексті шеф-кухар. Віце-президент Food Network Боб Тучман сказав: "Ми створюємо чуттєвий, розкішний світ, у який вам так і хочеться зануритися. Так, це ідеал, утопія, але хто не хотів би стати її частиною?"
Щоб вживання слова "гастропорно" було доречним, треба пам'ятати дві речі:
1.Гастропорно – це коли їжу описують термінами, більше придатними для сексуальної літератури. Наприклад: Соковитий, трохи вологий, спокусливий, ніжний мус,який тане у вас на язиці. Згадайте меню в ресторанах.
2. Гастропорно - це коли вигляд їжі викликає у людини збудження, схоже з сексуальним. Для цього, наприклад, в булочних та кав'ярнях випічку навмисне розміщують на вітринах під особливим теплим світлом і розкладають тістечка на серветках червоних спокусливих відтінків.