Банківська сфера – одна з тих, яка постійно розвивається в умовах глобальної цифровізації та пропонує своїм користувачам корисні технологічні рішення.

Основним трендом 2020 року став розвиток безготівкових операцій, зокрема тих, які забезпечують можливість прийому платежів через смартфон. Тому сьогодні зручний банкінг та доступні послуги, які пришвидшують та спрощують користування, однозначно входять до переліку речей першої необхідності.

Нові реалії – нові рішення

Люди все рідше користуються готівкою, і все частіше використовують картку для оплати товарів та послуг – від проїзду у транспорті до оплати комунальних та, до прикладу, навчання. Ледь не щоденним явищем є переказ коштів на чийсь рахунок – гроші за вечерю в ресторані, коли хтось інший оплатив рахунок за всіх, оплатити урок англійської чи переказати певну суму рідним. У всіх різні потреби, але схожі алгоритми дій, які не завжди зручні. Доводиться вводити 16-значний номер картки, сканувати її через додаток, чи вводити цифри, коли хтось диктує, і не помилитися. Часто такі спроби закінчувались фразою: "скинь номер картки повідомленням, а я згодом перекину". Саме ці труднощі стали поштовхом до створення нових рішень. Про перекази коштів за номером телефону ми розпитали у віцепрезидентки та регіональної менеджерки Visa в Україні, Білорусі та Молдові Світлани Чирви.

– Що стало передумовою для створення нового сервісу переказу коштів?

– Річ у тім, що зараз споживачі в усьому світі надають перевагу цифровим способам безготівкових переказів (digital first). Обсяг глобальних P2P операцій з допомогою Visa Direct зріс на 75% у 2020-му. Найбільший стрибок в Україні було зафіксовано у 2019 році, коли сума переказів з картки на картку (з допомогою всіх систем) зросла на 64%. До того ж ця сума збільшилася майже на чверть за підсумками минулого року.

P2P-перекази становлять понад 40% суми всіх безготівкових операцій із використанням платіжних карток. Такі показники свідчать про великий попит на сучасні платіжні рішення як в Україні, так і в світі. Цього року Visa оголосила про запуск в Україні інноваційного доповнення до сервісу Visa Direct.

– Розкажіть більше про цей сервіс та які можливості він дає користувачам?

– В першу чергу – можливість здійснювати миттєві перекази за номером телефону між банками. Фахівці назвали це справжньою революцією у сфері платежів. Відтепер для переказу достатньо лише вказати номер телефону отримувача – при умові, якщо банк отримувача також підключений до послуги. Переказ відбувається через сервіс Visa Direct, де зберігається прив’язка номера картки Visa або інших брендів до номера телефону.

– Схожі сервіси вже є на ринку. В чому унікальність Visa Direct?

– Так, справді, раніше така послуга існувала, але виключно всередині екосистем окремих банків. Проте унікальність сервісу Visa в тому, що зараз відправник та отримувач необов’язково мають бути клієнтами одного банку. В Україні це рішення вже підтримують ПриватБанк, А-банк, ТАСкомбанк, Forwardbank та інші. Незабаром ми очікуємо на приєднання ще декількох банків.

– "Скинь за номером телефону": як користуватись сервісом? Який алгоритм дій для користувачів?

– Переказуючи кошти за номером телефона, відправник має змогу перевірити ім’я отримувача перед відправкою. Завдяки цьому користувачі можуть уникнути випадкових помилок у номері та переконатися, що гроші надійдуть за правильною адресою. Тож відправляти кошти можна буде безпечно і швидко в кілька кліків з банківського застосунку.

Алгоритм дій для переказу:

  • відкрити застосунок;
  • обрати розділ “Перекази за номером телефону”;
  • обрати контакт, якому потрібно надіслати гроші;
  • ввести необхідну суму;
  • підтвердити ім’я;
  • зачекати надходження коштів.

– Чи можна вважати, що такий переказ забезпечує більшу безпеку користувачам?

– Однозначно, адже отримувачу не потрібно більше надсилати чи оприлюднювати номер картки, тому комфорт та безпека отримання переказу за номером телефону значно вищі. Компанія надає свої рішення багатьом партнерам, створюючи і підтримуючи екосистему цифрових платежів – водночас особисті дані користувачів ретельно захищенні.

– Чи можна говорити про те, що фраза "скинь на картку" залишиться в минулому?

– В Україні склалася інноваційна технологічна культура платежів, і за її розвитком наша країна може випереджати більш консервативні ринки. Водночас важливо не нав’язувати споживачам один спосіб чи перенавчати їх, а надати ефективний інструментарій під різні потреби. Ключове слово – гнучкість. Тому сервіс Visa Direct надає споживачам різні опції.

Який би спосіб для переказу коштів не обрали споживачі, Visa прагне надавати найкращі рішення оплати для всіх і скрізь – щодня поєднуючи мільйони клієнтів і підприємців завдяки своїй мережі, а також інноваційним засобам переказу коштів на платформі Visa Direct.

Мало хто знає напам'ять номери банківських карток чи IBAN, а от власний мобільний номер пам'ятають всі. Переказ за номером телефону з Visa – це просто, зручно і безпечно.