Не подобається мені ідея з гібридами, хоч вбийте. Зараз поясню.
Дивіться: головна ідея гібридів – знизити розхід пального та об’єми шкідливих викидів у атмосферу. Ок, останнє у гібридів начебто виходить. А розхід? У тої же "Тойоти Пріус" при більш-менш активній їзді виходить близько 6-7 літрів на 100 км. Стільки ж в середньому витрачає бензиновий двигун внутрішнього згорання об’ємом 1,2 - 1,4 літра, або потужніший турбодизель.
Щоб реально економити на "Пріусі" треба забути про педаль акселератора і їхати на одному диханні. Тоді так – розхід ледь перевищуватиме 4 літри на "сотню". Але така манера їзди підійде далеко не всім…
Ну добре, що це я вчепився до "Пріуса". Поглянемо, до прикладу, на електромобіль Opel Ampera, який можна буде купити роки через два.
Бензиновий двигун тут є, але він лише заряджає батареї, а рухає машиною електродвигун. Це значно краще рішення з точки зору паливної економії – при будь-якій манері їзди розхід буде мізерним.
І електромобіль, і гібрид не забруднюють атмосферу або забруднюють її значно менше, аніж звичайні автомобілі. Але ось що. Заряджати акумулятори треба ж, хіба ні? І робиться це від звичайної електромережі. Тобто зростає споживання електрики, а значить потрібно, щоб електростанції виробляли її більше. Але ж вони здебільшого працюють на викопному пальному і теж забруднюють атмосферу!
Звісно, є станції, які працюють завдяки альтернативним джерелам енергії, але їх не так вже й багато. І частка таких електростанцій в енергосистемах більшості країн просто мізерна.
Ну добре, є ще атомні станції. Але не дай Бог щось… У нас вже дуже сумний досвід.
Окрім цього, у складі акумуляторів є кислота, тому їхнє виробництво – теж не вельми дружній до довкілля процес. А після завершення терміну експлуатації ці батареї необхідно утилізувати, а це і додаткові витрати для власника, і знову ж таки забруднення атмосфери.
Тому гібриди навряд чи є вірним рішенням у питанні збереження довкілля, вони лише можуть відвести автоіндустрію подалі від таких розмов.
Добре, повернемось до порівняння із звичайними автомобілями. Для початку – ціна. Гібрид буде відчутно дорожчим, аніж бензиновий чи дизельний однокласник зі схожою комплектацією. Ну, можна себе розрадити тим, що ці гроші повернуться у вигляді економії пального. Але як я вже казав – це спірне питання. Плюс скільки треба проїхати, щоб зекономити хороших кілька тисяч доларів на бензині? А обслуговування гібрида? Добре якщо під боком офіційна станція техобслуговування, де до речі немалі розцінки. А якщо щось станеться в дорозі і поблизу лише якийсь гаражний сервіс? Дядя Вася, коли відкриє капот, спершу погляне на вас, потім на те, що під капотом, закриє його і побажає щасливої дороги. Додайте до всього ще й чималу вартість батареї, яку рано чи пізно доведеться замінити.
Отож, що виходить. Автомобіль з альтернативним джерелом живлення коштує більше від звичайного, однозначно дорожчий в обслуговуванні, має гірші динамічні характеристики, споживає не надто менше пального, але нібито не забруднює довкілля. На мою думку, краще було б, якби автовиробники вклали витрачені на розробку гібридів час та ресурси у вдосконалення існуючих двигунів внутрішнього згорання.