Культова кримінальна драма 1972 року режисера Френсіса Форда Копполи є екранізацією однойменного роману Маріо П'юзо. Переповідати стрічку і те, який вона здійснила вплив на подальшу культуру і кінематограф, немає сенсу. Про це знають усі.

Читайте також: Марлон Брандо — "хрещений батько" кінематографу

Шанувальники "Хрещеного батька" буквально розібрали її на цитати. Однак за кадром залишилося багато цікавих фактів, які можуть чимало розповісти про антураж довкола цього шедевру.

Маріо П’юзо був повністю розорений, коли підписував контракт з видавництвом Random House на публікацію "Хрещеного батька". Проте на успіх твору очікували ще задовго до його написання. Студія Paramount придбала права на екранізацію роману ще до його опублікування. У розпорядженні студії був лише 20-сторінковий синопсис роману.

Книга П'юзо стала бестселером і розійшлась накладом 10 мільйонів примірників. Сам письменник якось зізнався, що всі свої знання про мафію він почерпнув з інших книг.

Книга "Хрещений батько" П'юзо стала бестселером

Місце режисера фільму спочатку запропонували Серджіо Леоне, але той відмовився. Згодом він щиро шкодував про своє рішення.
До початку зйомок кінокомпанія Paramount Pictures хотіла відібрати проект у Копполи і передати його режисеру Елії Казані, але зірка Марлон Брандо пригрозив, що теж піде з проекту, якщо звільнять Копполу.

Читайте також: Що варто знати про Аль Пачіно – "хрещеного батька" Голлівуду

На різні ролі у фільмі розглядали неймовірну кількість зірок першої величини: Уоррен Бітті, Ален Делон, Берт Рейнольдс, Роберт Редфорд, Дастін Хоффман, Джек Ніколсон, Роберт Де Ніро, Лоуренс Олів'є. Але Коппола відкинув усі ці кандидатури. На роль Віто Корлеоне начебто претендував також Френк Сінатра. Хоча він усе одно був причетний до стрічки, адже став прототипом персонажа Джонні Фонтейна – музиканта, який дружив із мафіозі.

Під час зйомок Брандо носив спеціальну капу, щоб його щелепа виглядала, як щелепа бульдога. Прототипом Віто Корлеоне був знаменитий гангстер Джозеф Бонанно, а манеру говорити хриплим голосом творці фільму взяли від іншого знаменитого гангстера – Френка Костелло.

Марлон Брандо під час зйомок носив спеціальну капу

Цікаво, але у фільмі жодного разу не звучить слово "мафія", а символом смерті у стрічці стали сицилійські апельсини – щоразу, коли в кадрі з’являються цитрусові, обов’язково хтось гине.

Для Аль Пачіно роль Майкла Корлеоне, як зізнається сам актор, далася найскладніше у кар'єрі. Хоча продюсери не відразу оцінили його гру. Тільки побачивши сцену, в якій Майкл вбиває комісара поліції, вони зрозуміли геніальну режисерську проникливість Копполи.

Лейтмотивом стрічки можна вважати фразу: "Пропозиція, від якої неможливо відмовитися". Так "Хрещений Батько" – це фільм, який неможливо не подивитись.