В листі Завгороднього йдеться про те, що замість ДП "Донецька залізниця" створена однойменна регіональна філія ПАТ "Укрзалізниця", яка розташована на підконтрольній території Донбасу в місті Красний Лиман.
У складі філії пропонується створити Донецьку й Луганську дирекції залізничних перевезень і включити до їхнього складу розташовані в неконтрольованих районах комунікації, а також штат співробітників, необхідний для їх роботи. Втім, в п.3.10 цього листа лише передбачено "вжиття вичерпних заходів щодо завершення процедури припинення ДП "Донецька залізниця" відповідно до вимог українського законодавства".
Примітно, що поки ПАТ "Укрзалізниця" тільки пропонує створити Луганську дирекцію залізничних перевезень і включити до її складу розташовані на неконтрольованих районах комунікації, фіскальними органами самопроголошеної "ЛНР" проведені всі необхідні процедури щодо підпорядкування так званої Луганської дирекції безпосередньо нелегітимній "Раді міністрів ЛНР".
11 березня 2016 року перший заступник голови "державного комітету податків і зборів" І. Яцуненко на засіданні "Ради міністрів ЛНР" прозвітував про хід "націоналізації" майна Луганської дирекції залізничних перевезень Донецької залізниці.
За інформацією аналітичного відділу ГІ "Права Справа", на тимчасово окупованих територіях Луганської області співробітниками "Державного комітету податків і зборів" самопроголошеної "ЛНР" виявлено і зафіксовано у якості безхазяйного майна 3400 вагонів, які належать Луганській дирекції залізничних перевезень Донецької залізниці.
В листі від 4.03.2016 керівництво ПАТ " Укрзалізниця" пропонує (!) вирішення проблеми працевлаштування залізничників, які раніше працювали в ДП "Донецька залізниця". За задумом п. Завгороднього вони будуть переведені в штат регіональної філії, яка розташована на підконтрольній ЗСУ території Донбасу в місті Красний Лиман.
Нагадаю, ще 2 грудня 2015 року аналітичний відділ ГІ "Права Справа" повідомив про те, що станом на 1 грудня 2015 року в штаті дирекції Луганська числиться вісімсот чоловік, які не виходять на роботу, офіційно не звільнені, проте на своїх місцях відсутні з різних причин. В Луганській дирекції звільнити їх ніяк не можуть — немає узгодження з керівництвом з Донецька, а Донецьк згоди на це не дає.
Вже тоді "глава ЛНР" Плотницький використав цей привід для того, щоб встановити тотальний контроль над залізницею в окупованій частині Луганської області, заявляючи про підпорядкування місцевої дирекції т.зв. "Раді Міністрів Республіки".
В листі № Ц 1-3/1812-16 від 04.03. 2016 року п. Завгородній зазначає, що новостворені дирекції будуть перевозити вантажі зі станцій, розташованих на неконтрольованій території, а оплата за перевезення в повному обсязі буде проводитися виключно на території, підконтрольній Україні.
7 лютого 2016 року Слідчим відділом СУ "Генеральної Прокуратури ЛНР" проти заступника начальника Луганської дирекції залізничних перевезень Державного підприємства "Донецька залізниця" Бородіна Г. було порушено кримінальну справу за ч. 3 ст. 350 КК "ЛНР" (зловживання посадовими повноваженнями особою, яка займає державну посаду, дії якої спричинили тяжкі наслідки).
Бородіну інкримінують невиконання дій спрямованих на державну реєстрацію Луганської дирекції залізничних перевезень Державного підприємства "Донецька залізниця" у податкових органах самопроголошеної республіки, і в наданні підприємствам, які не були зареєстровані в "Державному комітеті податків і зборів" і "Міністерстві юстиції ЛНР", рухомого складу (залізничних вагонів) для транспортування видобутої вугільної продукції на територію України.
Відкритим залишаються питання: чому лише в березні 2016 року після успішної "націоналізації" бойовиками майна Луганської дирекції залізничних перевезень і фактичного підпорядкування місцевої дирекції т.зв. "Раді Міністрів Республіки" керівництво ПАТ "Укрзалізниці" пропонує створити Донецьку й Луганську дирекції залізничних перевезень і включити до їхнього складу розташовані в неконтрольованих районах комунікації, а також штат співробітників, необхідний для їх роботи:
Багато запитань викликає, станом на березень 2016 року, несанкціонований доступ бойовиків до єдиної диспетчерської системи ПАТ "Укрзалізниці".
Відповіді на всі ці питання мають дати правоохоронні і спеціальні органи України.
Читайте також: Як терористи "ЛНР" і "ДНР" наживаються на краденій електроенергії