Журналісти стали свідками щонайменше 4 випадків, коли делегація використовувала приватні літаки для перельотів на мінські перемовини.
Так, 26 серпня українські переговорники, а саме Леонід Кучма, Ірина Геращенко, Євген Марчук, радник голови СБУ Юрій Тандіт та спецпредставник ОБСЄ у мінській контактній групі Мартін Сайдік використовували для перельоту літак Bombardier Global Express 6000 з бортовим номером OE-IDO та австрійською реєстрацією.
Журналісти помітили, що саме цей літак постійно використовує олігарх Віктор Пінчук. "Схеми" надіслали запит Віктору Пінчуку з проханням повідомити, чи надавав олігарх цей літак для перельотів української сторони на перемовини Тристоронньої контактної групи у Мінськ та на яких умовах. Але відповідей не надійшло.
4 серпня з Мінська прилетів Gulfstream G200 з бортовим номером OE-HSN та австрійською реєстрацією. На ньому прилетіли Віктор Медведчук, Євген Марчук, Мартін Сайдік та Юрій Тандіт.
21 грудня 2016 року представники України прилетіли з Мінська на приватному літаку Bombardier Challenger 300. Прилетів спецпредставник ОБСЄ у мінській контактній групі Мартін Сайдік, перший віце-спікер парламенту та Уповноважений президента з мирного врегулювання ситуації на Донбасі Ірина Геращенко, член Тристоронньої контактної групи Леонід Кучма. Цей літак із бортовим номером OE-HDI також має австрійську реєстрацію.
Згідно з даними реєстру повітряних суден Австрії, літак обслуговується компанією Lauda Motion. Однак на сайті компанії немає цього борту в переліку літаків, що вільно здаються в оренду.
16 січня 2017 року після завершення першого у цьому році засідання Тристоронньої контактної групи з Мінська до Києва прилетів борт з австрійською реєстрацією та бортовим номером ОЕ-HSN. Цей літак вже вдруге доставляє переговорників в Україну. Ним прилетіли Леонід Кучма та спецпредставник ОБСЄ Мартін Сайдік.
"Схеми" подзвонили в одну з українських компаній, аби дізнатися, скільки коштує орендувати чартер "Київ–Мінськ–Київ".
На шість пасажирських крісел вартість польоту до Мінська упродовж дня, якщо там не буде ночівлі, зранку туди і ввечері назад – то 7800 євро,
– зазначили там.
Також журналісти поцікавилися, скільки коштує користування VIP-терміналом аеропорту "Київ".
"VIP-термінал у "Жулянах" коштує 200 доларів на одного пасажира за виліт і 200 доларів за одного пасажира за приліт. Виліт-приліт – 400 доларів", – пояснили розцінки в компанії.
Радник голови СБУ Юрій Тандіт визнав, що іноді група користується чартерами, але чиїми, каже, не знає.
Ми дійсно пересуваємось в Мінськ, у тому числі на літаках. Чиї літаки я, авжеж, не знаю. Коли ми вилітаємо, якщо ми летимо літаком, у Мінськ, то ми збираємося у визначеному координатором місці. Припустімо, в терміналі В такого-то аеропорту в такий-то час. Сідаємо в літак і в літаку летимо та працюємо,
– розповів Юрій Тандіт.
Ірина Геращенко, перебуваючи у відрядженні за кордоном, погодилась відповісти на питання журналістів у Facebook.
"Держава чартери не фінансує. Це я відповідально Вам заявляю. Як ними користуються ті, хто їх використовують, – це не за рахунок держави", – зазначила вона.
Прес-служба Леоніда Кучми порадила звернутися до Адміністрації Президента: "З усіх питань щодо роботи української сторони у Тристоронній контактній групі звертайтеся, будь ласка, до Адміністрації Президента України".
"Схеми" звернулись до Адміністрації президента України з питанням про те, чи відшкодовуються перельоти з державного бюджету. У Адміністрації Президента повідомили, що вони не є розпорядником запитуваної інформації.
Інші фігуранти не відповіли на прохання про коментар.
Лише за минулий рік у Мінську відбулося близько 30 публічно анонсованих зустрічей Тристоронньої групи з урегулювання конфлікту на Донбасі.