Автором ідеї є один із інтернет-підприємців Микола Мирончук.
Деякі бізнесмени сумніваються, що створити таку базу офіційно можливо - мовляв, закон забороняє збирати персональну інформацію клієнтів. Інші кажуть, що для внесення у офіційну базу факт недобросовісності клієнта має бути підтвердженим документально, наприклад, угодою з підписом.
Працівники інтернет-магазинів зізнаються, що для себе компанії складають списки "особливих" покупців. Адже через них вони отримують збитки на сотні гривень, оплачуючи простій товару на складі і його доставку. До того ж трапляються шахраї: вони розпаковують товар, підміняють його на дешевий аналог - і відправляють назад, виправдовуючись, що "не підійшло".
Щоправда, у списки не потраплять люди, які не забрали товар через поважну причину, як-от хвороба чи відрядження. При наступному замовленні до покупця подзвонить представник компанії і поцікавиться, чому були проблеми. Якщо у людини справді була причина - в неї не виникне проблем.
До слова, складання чорних списків клієнтів для ринку України - не новинка. Неофіційно перелік "ненадійних" мають і банки, і служби таксі.