З'ясувалося, що один штурвал літака був у руках 30-річного командира екіпажу Богдана Кишені, а іншим керували двоє курсантів по черзі. Їх імена не зазначають, лише позивні – "97" та "99".
До теми Економили паливо, – в ДБР повідомили, чому в Чугуєві допускали конвеєрні зльоти Ан-26
Наголосимо, що курсант-льотчик не може сидіти за бортом, якщо у літаку є пасажири.
Основному пілоту стає погано в польоті, що курсант-льотчик може зробити?
– сказав заступник керівника управління з досудового розслідування військових кримінальних правопорушень ДБР Ярослав Льошенко.
Фатальним стало те, що керівник польотів Олександр Жук дав добро на зліт борту для виконання вправи "конвеєр".
Записи чорних скриньок з Ан-26
Курсант "97": "97, конвеєр 600…"
Курсант "99": "99, зліт 600"
Керівник польотів: "99, злітайте, 600…."
Конвеєр – це намотування кіл літаком без зупинки: зліт, коло, захід на посадку, торкання землі на 20 секунд і знову зліт. За таблицею польотів того дня група мала здійснювати зовсім іншу вправу – "зарулювання". Згідно з нею, літак оглядають техніки, а групи курсантів змінюють одна одну.
Слідчі та експертні групи встановили, що польоти конвеєром на Ан-26 не передбачені керівництвом з льотної експлуатації. Однак командувач Повітряних сил вважає, що це не заборонено. Саме у цьому слідство й вбачає його провину.
За кілька хвилин дозвіл на зліт попросив курсант "97".
Курсант "99": "99, зліт 600" .
Тобто студенти мінялися місцями прямо у польоті. У цей момент бортовий технік мав залишати своє місце.
Пробіг літака по землі під час конвеєра – 20 секунд. Тому час на ухвалення рішення – 1 – 2 секунди. І за ці секунди, за даними видання, командир екіпажу дещо пропустив.
Командир екіпажу: "Дозволили 99"
Бортовий технік: "Закрилки… (шум). Так, командире, я не зрозумів".
Штурман: "200 рішення".
Курсант "99": "Злітаємо".
Командир екіпажу: "Що ти кажеш, Олеже?"
Бортовий технік: "Лівий не завантажується".
Штурман: "Літак у повітрі".
Борттехнік вимовив слова "командире, я не зрозумів" ще на землі, але на нього ніхто не відреагував. Ймовірно, у той момент в літаку відбувався безлад: "Як зреагувати, коли поряд встають, штовхаються і сідають в крісло курсанти, а літак мчить з шаленою швидкістю нічною смугою".
Командир екіпажу перепитав, що трапилося вже після того, як Ан-26 здійнявся вгору. Тоді у лівому двигуні відмовила система ПРТ-24. Для досвічених льотчиків – це не критично.
Читайте також Катастрофа під Чугуєвом: новим підозрюваним обрали запобіжні заходи
Командир екіпажу: "Що керівнику доповідати, ні?".
Бортовий технік: "Скажи падіння ИКМа"
Командир екіпажу: "99, падіння ИКМа"
Керівник польотів: "99, прийнято".
За 7 хвилин керівник польотів промовить лише одну фразу "посадку дозволяю".
Курсант "99": "99, після дальнього, шасі механізація випущена. До посадки готовий"
Керівник польотів: "99, посадку дозволив" .
Їх діями ніхто не керував. Керівник судна Повітряних сил не мав права літати в темний час,
– розповів керівник Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Олександр Рувін.
Керівник польотів виправдовує себе "нечіткими" доповідями екіпажу. До того ж літак, мовляв, цілком міг сісти й на одному двигуні.
Зауважимо, керівник польотів потрібен саме для того, аби в момент кризи стати додатковою опорою екіпажу. Водночас екіпаж діяв самостійно і з посадкою на одному двигуні не впорався.
Командир екіпажу: "Додавай, додавай!"
Бортовий технік: "Додаю!"
Командир екіпажу: "Ще додай!"
Командир екіпажу: "Бл**ь, додавай!"
Бортовий технік: "Додав!!! Треба флюгувати".
Командир екіпажу: "Флюгуй, бл**ь".
Бортовий технік: "Флюгую лівий!!! У флюгері… Управління як?"
Командир екіпажу: "Ніяк!!!"
Штурман: "**й"
Командир екіпажу: "Бл**ь!!!"
До посадкової смуги екіпаж не долетів 1 100 метрів. Літак різко розвернуло вліво, він упав на землю з висоти 17 метрів і вибухнув.