Корупція на "Укрзалізниці"
— Щодо фактів корупції – ми вже повністю все зібрали, завтра зранку я передаю їх в правоохоронні органи – в НАБУ, СБУ, ГПУ і МВС.
Ми маємо факти системної корупції, ми маємо покриття цих фактів, на жаль, на високому політичному рівні і я вважаю, що це неприпустимо, якщо ми говоримо про реформи і робимо їх.
– Я неодноразово говорив про корупцію з Гройсманом, однак не було жодної реакції. Тому вихід з цим питанням в публічну площину – це наслідок цього.
Клімат в уряді
— Щиро кажучи, в уряді зараз не найкраща атмосфера. Є дуже багато непорозумінь, які відверто не обговорюються.
Зараз ми бачимо дуже дивні консультації, коли тільки держсекретарі збираються в Кабінеті міністрів, формують порядок денний уряду, порядок денний Верховної Ради законопроектів, які подаються. Міністри отримують лише факт, що явно дивно, бо це вже перевищення закону і повноважень, але тим не менше він існує і я не одноразово звертав увагу, що це неправильний підхід до системи державотворення.
Транспортне сполучення із окупованими територіями
— Я неодноразово говорив з Бальчуном щодо посилення контролю над такими перевезеннями. Але тут справа набагато масштабніша, адже це не просто "Укрзалізниця" везе собі куди хоче і що хоче. Є декілька пунктів контролю, які повинні давати або не давати дозвіл на перетин вагонами лінії зіткнення. На жаль, тут є прогалини.
Це питання перебуває – компетенція СБУ, яка дозволяє чи забороняє такі перевезення. "Укрзалізниця" відпускає товарні вагони, лише у випадку, коли є всі дозволи. Компанія самовільно потяги не споряджає, тому тут таки проблема із дозвільною системою та контролем з боку правоохоронних органів, які допускають такі перевезення.
Підвищення тарифів на пасажирські перевезення
— Для мене як для міністра незрозуміло, куди ділись прибутки із підвищення тарифів у 2016 році. Що залізниця зробила із заробленими 4 мільйонами гривень – відповіді поки не було.
— Дійсно є пропозиція "УЗ" підвищити тарифи. Ми зараз розіслали цю пропозицію по всіх відповідних міністерствах і відомствах, щоб отримати збалансований аналіз ситуації, який це матиме вплив на економіку України. Однак впродовж найближчого місяця підвищення трифів точно не буде.
Дійсно, на сьогодні тарифи "Укрзалізниці" одні з найнижчих в нашому регіоні і їх необхідно підвищувати. Але це можна робити тільки у випадку, якщо ми бачимо ефективно працюючу прозору компанію. Те підвищення, яке планується – доволі відчутне для гаманця кожного українця.
Ремонт доріг в Україні
— За нашими підрахунками нам треба щонайменше 50 мільярдів гривень на рік для того, аби протягом 5 років відновити українські дороги.
— В минулому році ми відремонтували близько 1000 кілометрів доріг за рахунок прямого бюджетного фінансування. В цьому році ми розраховуємо на вдвічі більшу протяжність. Для цього у нас є близько 35 мільярдів гривень.
Розвиток авіації
Ми хочемо мати ще одну компанію, яка б забезпечила внутрішні українські перельоти. Ми над цим працюємо, але не так просто зараз знайти українця, який готовий вкласти мінімум 150 мільйонів доларів. Можливо, нам вдастся переконати декілька закордонних компаній – скоро проводитимемо з ними переговори.
— Цього року на український ринок зайдуть нові лоукости. В нас вже триває переговорний процес. Ми вже домовились із компанією, яка вже заходить в Україну цього року. Восени перші рейси стартують із Львова. Це рейси до європейських країн.
Реформування морської адміністрації
— Щодо цих змін – у нас є всі елементи конструктора, які зараз треба лише зібрати. Ми розробили та вже подали в Кабмін положення щодо морської адміністрації – це базовий державний орган, який буде займатись регуляцією морської галузі.
— Також у нас готова нова методика портових тарифів і зборів, де передбачено радикально скорочення. Наші порти зараз найдорожчі в Чорноморському регіоні та одні з найдорожчих у світі. Це ми повинні ламати, якшо ми хочемо бути конкурентоздатними.