Автором яскравої добірки, куди потрапив і Київ, є фотограф Френк Гефорт. Протягом 2014 – 2020 року він мандрував пострадянськими країнами. За цей час митець встиг відвідати 19 міст та 770 станцій підземки. Підсумком тривалого турне став "чудовий архів архітектурної та художньої пишності".

Цікаве Підпільні бари й наркотики: The New York Times назвала Київ "столицею пандемічних вечірок"

Метро Видубичі опинилося у фотодобірці The New York Times, фотограф Френк Гефорт
Станція метро "Видубичі" у Києві потрапила до фотодобірки The New York Times / Фото з інстаграму The New York Times

"Соціалістичний" маршрут

Окрім України, Гефорт також побував у метро Росії, Білорусі, Азербайджану, Грузії, Вірменії та Узбекистану.

Також фотографа зацікавили підземки європейських міст, які хоч офіційно і не були частиною СРСР, однак зазнали істотного впливу від нього. Йдеться про станції Бухаресту, Будапешту та Праги. До їх будівництва також долучалися радянські інженери та архітектори.

Майже в кожному місті, яке я відвідав, я стикався з одним і тим же питанням. "Чому ти тут фотографуєш?"
– написав Гефорт в есе.

Україна припала до душі редакторам The New York Times

У фотодобірку Гефорта, окрім "Видубичів", потрапила ще й станція метро "Київська" у Харкові. Її відкрили у 1984 році на Салтівській лінії.

Текст публікації The New York Times:

У період з 2014 по 2020 рік фотограф Френк Гефорт відвідав понад 770 станцій метро радянських часів у 19 містах, створивши чудовий архів архітектурної та художньої пишності.

Він об’їздив всю підземну систему, яка включає Росію й поширюється на інші міста колишнього радянського часу, наприклад, в Україні, Білорусі, Азербайджані, Грузії, Вірменії та Узбекистані.

"Моєю метою було створити якомога ближчий до повного архів метрополітенів", написав Френк Герфорт в есе.

Він додав: "Зрештою, я також відвідав кілька міст, чиї системи метро хоча формально не віднесені до Радянського Союзу, були побудовані або суттєво змінені в радянські часи, або навіть частково побудовані радянськими архітекторами та інженерами. Серед них станції метро в Бухаресті, Будапешті та Празі. Майже в кожному місті, яке я відвідав, я стикався з одним і тим же питанням. ому ти тут фотографуєш?" – запитували люди".