Понад чотири тисячі автомобілістів, які їздять на нерозмитнених авто із європейськими номерами перекрили рух у центрі Києва. А все тому, що 20 червня Уряд надав поліції доступ до прикордонно-митних баз.
Читайте також: "Євробляхи": яке рішення пропонує "Самопоміч"
Правоохоронці отримали інформацію про всі автомобілі, які перетинають кордон, і можуть з легкістю виявляти незареєстровані в Україні авто, які порушують терміни перебування. Тож тепер власники євроблях вимагають узаконення своїх машин.
Система покарання за порушення правил перетину кордону була передбачена і раніше, але правоохоронцям було складно виявити такі авто і притягнути до відповідальності водіїв. Тепер же почали масово зупиняти машини і карати порушників українського законодавства. Тобто штрафувати, позбавляти права керування на півроку і навіть конфісковувати авто.
У попередні роки депутати так дбали про прибутки українських автовиробників, що населення найбіднішої в Європі країни платило за авто у 3-4 рази дорожче, ніж середньостатистичний європеєць. Тож питання нелегальних автомобілів в Україні наростало роками і на сьогодні вже перезріло.
В Україну заїхало щонайменше 300 тисяч і більше, ніж половина цих авто із західних областей. Які зараз, не сплативши жодних митних платежів, ускладнили, м’яко кажучи, ситуацію на дорогах України,
– наголосив генеральний прокурор України Юрій Луценко.
Окрім того, що держава щорічно недоотримує 20 мільярдів гривень через несплату податків такими автомобілістами. Їх ще й важко притягнути до відповідальності у разі скоєння ДТП та нанесенню шкоди іншим учасникам дорожнього руху. І у Верховній Раді в останні роки реєструвалося кілька законопроектів, проте політичної волі вирішити це питання не було. Адже на "сірих" схемах ввезення авто нелегально заробляють і правоохоронці, і митники. І, звісно, ці тіньові потоки прямують до чиновників високого рангу.
У Верховній Раді зареєстровано два законопроекти, які мають докорінно змінити процедуру і вартість розмитнення як вживаних так і нових автомобілів, а також оголосити амністію для євроблях – даючи змогу легалізувати вже ввезені в Україну автівки до 2019 року. Але депутати вже зібралися у відпустку і розглядати це питання не поспішали. Під тиском мітингувальників народні обранці все ж можуть винести законопроекти на порядок денний.
Зараз у депутатів є можливість поспілкуватися із мітингувальниками і почути, що вони вимагають. Можливо, навіть внести їхні вимоги у законопроекти і вже завтра додати їх на порядок денний, і розглянути у першому читанні,
– зазначила голова Комітету податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Наразі розмитнення авто передбачає сплату податку на додану вартість, мито, платіж до пенсійного фонду, а також акциз. Один із проектів закону передбачає скасування Пенсійного фонду. А розрахунок ставки акцизу зробити більш прозорим, що дозволить звести загальну суму платежів до розміру 50% від вартості імпортованого автомобіля.
Із такими кардинальними змінами не згодні у Комітеті з питань податкової та митної політики. Кажуть, це виллється у недонадходження податків до бюджету. За пропозицією, описаною у законопроекті від БПП, розмитнення автомобілів не може коштувати менше, ніж 2,5-3 тисяч євро. Тим часом автомобілісти, які нині їздять на незаконних авто, знову ультимативно погрожують суспільству. Цього разу заявили, що перекриватимуть дороги до столичних аеропортів.