Як пояснює народний депутат Роман Семенуха, сьогодні всі збори, які людина сплачує при завезенні машини, складаються із чотирьох частин. Податок на додану вартість та мито – ці дві складові, на переконання фракції "Самопоміч", не можна змінювати. Третя – це сплати до Пенсійного фонду, і четверта – це акциз.
Саме суттєво знизити акцизи для нових і користованих автомобілів (крім великолітражних) та скасувати невластивий податок до Пенсійного фонду пропонує в альтернативному законопроекті фракція "Обєднання "Самопоміч".
Доступні ціни для всіх
Законопроект "Самопомочі" передбачає, що завдяки зниженню акцизів та скасуванню податку до Пенсійного фонду, загальна вартість розмитнення в середньому складатиме не більше 50% від вартості автомобіля, або близько 1000 євро для найбільш популярних автомобілів (цінова категорія 3-4 тисячі Євро).
Наприклад – вартість розмитнення 15-ти річного автомобіля з двигуном на 2 літри ціною 2000 євро складатиме 1000 євро. Сумарна вартість автомобіля в Україні буде 3000 євро (за законопроектом 8488 авторства Ніни Южаніної – 4500 євро).
Розмитнення 15 річного автомобіля за 3000 євро з двигуном на 3 літри становитиме 1320 євро. Сумарна вартість автомобіля в Україні буде близько 4700 Євро ( за законопроектом 8488 авторства Ніни Южаніної – 6800 євро).
Окрім того, "Самопоміч" пропонує до кінця 2020 року дати людям можливість ввозити автомобілі екостандарту Євро-4 та до цього ж часу продовжити нульову ставку ПДВ для електромобілів. Великі ставки акцизу, в той же час, зберігаються для автомобілів, завезених із території країни-агресора Росії. Все це не передбачено у основному законопроекті Ніни Южаніної.
Приборкати кризу
Щодо вже завезених в Україну та нерозмитнених автомобілів. Власники так званих "євроблях" згідно із законопроектом "Самопомочі" отримують можливість за спрощеним порядком розмитнити та зареєструвати в Україні свої автомобілі (євростандарту не нижче Євро-3) до 2019 року.
Це дозволить легалізувати автомобілі на єврономерах в Україні. Українці стануть юридичними власниками і нестимуть всю відповідальність за свої дії з цим автомобілем. Більше того, якщо таким розмитненням скористаються 400 тисяч людей (така кількість автомобілів на іноземній реєстрації за офіційними даними є в Україні), за попередніми оцінками бюджет отримає 19 мільярдів гривень. У випадку, якщо автомобілів на іноземній реєстрації нині в Україні близько 2 мільйонів (такі дані наводять активісти), бюджет може отримати 96 мільярдів гривень додаткових надходжень.
Закон – не про "євробляхи", а про доступні авто
"Самопоміч" пропонує зниження акцизів назавжди, щоб люди не були змушені, принижуючи себе, порушувати закон, а могли легально купити автомобіль за доступною ціною і зареєструвати його в Україні.
"Тобто пропонуємо загалом зменшити акциз – не лише для вживаних, але й для нових автомобілів. Тому наш законопроект – не лише про "євробляхи" . Він покликаний покращити життя кожному громадянину України, адже робитиме автомобілі доступнішими.
І дуже добре, що сьогодні люди збираються під парламентом з вимогами врегулювати проблему. Бо ця Верховна Рада дуже часто приймає рішення в інтересах людей лише під їхнім тиском", – підсумував Роман Семенуха.