Виробники та імпортери продовжать перестраховуватися, піднімаючи відпускні ціни вище реального рівня інфляції.
Також з метою збільшення прибутків компанії активно здійснюють "підміну" продуктів (так, званий реплейсмент), розфасовуючи лікарські препарати у великі упаковки з одночасним підвищенням їх ціни.
Головним рушієм зростання цін в 2012 році стануть так звані генерики - ліки, термін дії патентного захисту на які закінчився, і тепер їх може випускати будь-який фармзавод. 60-65% ринку українських ліків - це брендовані генерики, в розкрутку і просування яких, виробники вкладають величезні кошти.
Відтак, їх ціна не набагато відрізняється від оригінальних препаратів.
Варто зазначити, у 2011 році середня ціна однієї упаковки товарів "аптечного кошика" склала 14,5 гривні.