Номер 5: Конструкторське бюро “Південне”
Це унікальне підприємство, що розробило 13 бойових та 7 космічних ракетних комплексів.
Першочерговим завданням було створити ракетно-ядерний щит СРСР з міжконтинентальними балістичними ракетами.
Вперше у світовій практиці українці представили ракету з орбітальною головною частиною.
Та чи не найбільша гордість українців, що їхні ракети-носії вивели на орбіту більш ніж 1 100 космічних апаратів, у тому числі 400 – власного виробництва.
Номер 4: підприємство "Електрон"
Перші телевізори марки "Львів" зійшли з конвеєра у 1957 році, далі була серійна модель "Верховина", яку визнали кращим телеприймачем у Радянському Союзі на той час.
У 1970 нове досягнення – львівський завод першим у Союзі потішив людей кольоровим телевізорами.
2012 року завод знову здивував. На зміну телевізорам прийшли сучасні низькопідлогові трамваї, що стали окрасою стареньких вуличок Львова. Трамвай обладнаний системою кондиціювання та підігрівом крісел, GPS-навігаторами та Wi-Fi.
Номер 3: завод "Маяк"
За всю свою історію завод перекваліфіковувався зі створення звуків музики до залпів зброї. Але ще 90 років тому Київський музкомбінат починав із ремонту музичних інструментів.
Завод презентував прославлені магнітофони "Маяк", якість звучання яких не поступалася закордонним аналогам. У 1980 завод запустив у виробництво перші касетні магнітофони.
Згодом на підприємстві почали випускати зброю – снайперські гвинтівки ручної перезарядки VPR-308 і 338 та штурмові самозарядні гвинтівки MZ-10 і 15.
Номер 2: Львівський автобусний завод
Це підприємство потрапило у книгу рекордів Гіннеса. Його заснували одразу після завершення війни, тож розпочали з найнеобхіднішого для розбомбленої країни – ковшів для екскаваторів та автомобільних кранів.
Та країна поступово оговтувалась і потрібно було додати трохи комфорту. Так виникла ініціатива виробляти автобуси.
Перше дітище було настільки вдалим, що модель протрималася рекордні 46 років.
До Євро-2012 завод презентував нові моделі для міст-господарів чемпіонату.
Номер 1: Крюківський завод
Після того, як у 2012 році колишні урядовці закупили корейські швидкісні потяги, українці звернули увагу на власний аналог. Потяг Крюківського заводу нічим не поступається Хюндаю, хіба що ціною.
Крюківський потяг здатен долати відстані зі швидкістю 200 км/год, а насолоджуватися мандрівкою можуть одночасно 700 пасажирів. Кожен вагон має власну акумуляторну батарею, що без проблем витримає кілька годин аварійної роботи. Коли електрика зникне в одному вагоні, сусідній – поділиться своєю.
Читайте також: Топ-5 знаменитостей українського походження