Про це йдеться у статті Олександра Шкопи "Територія "Русала" на "Дзеркалі тижня", повідомляє РБК.
Зокрема, як зазначив генеральний директор ТОВ "Термінал-Укрхарчозбутсировина", народний депутат України п'ятого скликання Володимир Фалько, іноземці отримують у портах землю, яку не можуть отримати українці.
"З приходом на МГЗ російська компанія "Русал" окреслила, що українцям можна, а що не можна. Через суди ці власники "прихопили" всю логістику і комунікації, що ведуть до Дніпро-Бузького порту", – розповів він.
Крім того, за даними автора статті, компанія привласнила за порт за "некоректну" орендну плату, а Фонд держмайна України "переглянув" терміни оренди, і в минулому році "Русал" пролонгував її ще на п'ять років "без конкурсу, без урахування інтересів українських експортерів".
"Тепер де-факто тільки Москва вирішує, кому працювати в українському порту, і встановлює ставки. Так, ТОВ "Термінал-Укрхарчозбутсировина" встановили ставку 1,44 доларів портового збору з кожної тонни переваленого вантажу, хоча це державні збори, і саме держава має їх встановлювати. Для порівняння: в інших портах термінали платять від 24 до 60 центів за тонну, причому саме державі. А "Укрхарчозбутсировина" платить "Русалу", та ще приблизно на долар більше. Виходить, державі ці гроші не потрібні", – написав автор.
Він упевнений, що для "Русала" в Україні існують "інші, особливі закони": "Найдивовижніше, що всі мовчать: і СБУ, і прокуратура, і ФДМ, і депутати, і чиновники, і ЗМІ, і профспілка Миколаївського морського порту, у структуру якого входить Дніпро-Бузький морський порт, і політичні сили всього спектру — від "Правого сектора" і "Свободи" до "Опозиційного блоку", – зазначив автор.