Досягнення українців у блогерській сфері стали помітними не тільки в Україні, але й за кордоном. У цьому випуску "Рік сильних" 24 Канал розповідає про головні досягнення українського блогінгу.

До теми Розвиток, попри все: чим дивувала українська література у 2025 році

Партнером спецпроєкту "Рік сильних" є "Hetman Black&Gold" – це горілка для тих, хто цінує просту, але безкомпромісну якість. Чиста рецептура, перевірена роками, і виважений характер, що відповідає духу гетьманської доби.

Українець – найкращий блогер британського Tik Tok

Уже вдруге у Великій Британії відбулася церемонія нагородження TikTok Awards, де відзначають найкращих блогерів у різних номінаціях. Цього року, як пише BBC, їх було 12, головна з яких – "Кріейтор року". І цю нагороду здобув Максим Клименко – українець, який 14 років тому переїхав до Великої Британії.

Свого часу Максим зіштовхнувся з труднощами у пошуку роботи за кордоном, тому вирішив стати блогером. Найбільше його підтримувала бабуся, яка навіть створювала кілька облікових записів, щоб переглядати відео Макса і збільшувати їхні охоплення. Хлопець здобув всесвітню популярність через серію відео "Кар’єрна драбина".

Суть роликів проста – Макс та його гості вилазять на драбину і блогер ставить питання про роботу та намагається за 2 хвилини вгадати, ким працює гість.

Цей незвичний формат швидко здобув популярність, а драбина стала родзинкою самого блогера. Не дивно, що і на церемонію він теж прийшов із нею. Зараз тільки у Tik Tok на сторінку Максима Клименка підписані понад 9 мільйонів користувачів, а його ролики зібрали вже понад пів мільярда уподобань.

У своїй промові на церемонії нагородження Макс Клименко наголосив, що у Британії він є емігрантом з України і колись зовсім не знав, що йому робити у чужій державі. Також блогер згадав про свою бабусю – вона живе в Україні і не могла подивитися трансляцію церемонії через відключення світла. Свою промову він завершив словами "Слава Україні".

Світовий рекорд Міші Лебіги

Блогер Михайло Лебіга уже давно став відомим в українському сегменті інтернету завдяки своїм трансляціям та мему "За Лебіговича", коли користувачі Інтернету жартували про те, що Лебіга має стати наступним президентом України.

Блогер використав цей мем для благодійної цілі та організував у великих містах "вибори", на яких можна було "проголосувати" донатом на Сили оборони. Зібрати тоді вдалося понад 20 мільйонів гривень.

Однак на "виборах" та дуеті з DOROFEEVA Міша не зупиняється. 3 березня 2025 року блогер запустив трансляцію на платформі Twitch, яка стала онлайн-марафоном зі схуднення. Трансляція тривала 147 годин і закінчилася 9 березня. За цей час Лебіга скинув 7,2 кілограма та зібрав 10,5 мільйона гривень на FPV-дрони для військових.

Під час цієї трансляції Лебіга займався спортом, спілкувався з глядачами, грав в улюблені комп’ютерні ігри, приймав гостей, спав. Гостями рекордного стріму стали Євген Янович, Анна Трінчер, Ігор Лаченков, Валентин Міхієнко та багато інших.

За даними Streams Charts, стрим Міші Лебіги в середньому дивилися від 16 до 52 тисяч глядачів і сумарна кількість годин перегляду марафону зі схуднення становить 2 368 679 годин. Це абсолютний рекорд не тільки в Україні, але й у світі. Жоден блогер не досягав такого показника на стримах.

"Антарктида" Птушкіна – серед рекордсменів у прокаті

Тревел-блогер та колись ведучий шоу "Орел і решка" Антон Птушкін ще минулого року дебютував як режисер документальних фільмів. У квітні 2024 року на екранах з’явилася стрічка "Ми, наші улюбленці та війна". А вже у 2025-му Антон Птушкін створив фільм, який став другою найкасовішою стрічкою в Україні за час повномасштабної війни.

Мова йде про фільм "Антарктида", який показує роботу 30-ої української експедиції на найхолодніший материк. За підрахунками Forbes, за 7 тижнів прокату "Антарктида" зібрала від 75 до 100 мільйонів гривень. Поступається стрічка хіба мультфільму "Мавка. Лісова пісня", який під час повномасштабної війни зібрав 156 мільйонів гривень.

За десятки тисяч кілометрів від України наші науковці працюють на станції Академік Вернадський, звідки часом тішать нас милими фото пінгвінів. У своєму документальному фільмі Птушкін показує роботу та побут українських полярників.

"Антарктида": дивіться трейлер фільму

Стрічка досягла неабиякого успіху не лише в Україні, "Антарктиду" побачили глядачі у Німеччині, Іспанії, Португалії, Чехії, Австрії, Великій Британії, Канаді, США, Латвії, Данії, Швеції, Нідерландах, Франції й не тільки.

І це важлива подія: найчастіше люди в Європі та Америці чують про нас лише у контексті війни, але навіть попри всі випробування, які випали на долю нашої країни, ми продовжуємо творити, здійснювати експедиції, вивчати цей світ. Це – відображення українського духу.

Стерненко – один з найгучніших голосів суспільства

Блогер Сергій Стерненко – один із найвідоміших українських волонтерів, який щодня збирає кошти на забезпечення потреб нашого війська. Фонд Стерненка – чи не найбільший волонтерський постачальник дронів, насамперед FPV на фронт.

Щодня Сергій Стерненко на своєму ютуб-каналі публікує ролики, де аналізує ситуацію у світі та проводить стріми, на яких збирає кошти на потреби Сил оборони України.

У листопаді лише за 3 дні Фонд Стерненка зумів зібрати 50 мільйонів гривень для оборонців Покровська і Костянтинівки. Терміновість збору зумовлена складною ситуацією в районі цих міст.

Також блогер веде постійні збори на дрони для війська та на дрони-перехоплювачі, які знищують російські розвідники та ударні БпЛА. До речі, перехоплювачі, на які донатять підписники Сергія, збили вже понад 1 000 "Шахедів", які щоночі атакують нашу країну. Також Сергій Стерненко звертає увагу на проблеми в українському війську і надає їм розголосу.

Наприклад, необхідність армійської реформи, питання неправдивих доповідей чи слабка протиповітряна оборона Чернігівщини на початку осені.

Завдяки цьому Сергій залишається одним із найгучніших голосів громадянського суспільства. Це лиш кілька прикладів, коли українські блогери – не лише творці контенту, а насамперед люди, які конвертують свою популярність у благодійність.

Завдяки довірі авдиторії вони підтримують ЗСУ та використовують усі можливості для того, щоб репрезентувати Україну не тільки як країну, яка зазнає обстрілів та атак, але як державу, яка бореться, продовжує жити і творить нові сенси.