Будівництво розпочали 2013 року і зараз прокладають останні метри. Щоб пробратися через міцні гірські породи, лише за один день тут підривають одразу 400 кілограм вибухівки. Під час цього утворюються шкідливі гази, але вентиляція все очищує і лише тоді в тунель заходять працівники. Починають із розбирання завалів, далі накладають арматуру, бетон – і так по колу.
Це звична технологія для Європи, а от в Україні її використовують уперше. Роботи чимало, а насправді за добу проходять тільки три метри.
Підривати вибухівку можна у строго визначені години, адже всього за 30 метрів розташований тунель, яким щодня їздять потяги. В інженерів є лише 5 невеличких проміжків, коли він пустує.
Власне все це масштабне будівництво й затіяли, щоб розвантажити старий тунель. Наступного року йому виповниться 130 років, тому експлуатаційний термін, м'яко кажучи, давно вичерпався. Будували його ще в часи, коли ці землі входили до складу Австро-Угорської імперії. До речі, як і минуло століття за якість будівництва знову ж таки відповідають австрійці.
Читайте також: Українські малюки стали зірками YouTube — їхнє відео переглянули більше 2 мільярдів разів
Про новий прохід у горах залізничники мріяли давно. Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки через нього до Європи прямує половина транзитних вантажів. Крім того, він належить до Пан’європейського транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини та України.
Навантаження величезне і аж не віриться, що з ним намагається впоратися одна колія. Тобто щоразу потяг має почекати, доки інший проїде тунелем, а це вдвічі скорочує пропускну здатність. Тунель-дублер матиме вже 2 колії, а замість обережних 40 км/годину, тут можна буде розігнатись і до 70 км/годину.
Кошторис Бескидсього тунелю склав 102 мільйони євро, а відкриють його вже восени 2017 року.