“Це поєднує і електронний щоденник, це поєднує і наповнюваність класу, і всі можливості по проходженню диспанцерізації щорічної, і заміну предметника, щоб не відбувалося. Ну скажімо, хтось пішов на лікарняний на три-чотири місяці, в цей момент не руйнуються заняття”, - каже міністр освіти і науки, молоді та спорту України Дмитро Табачник.

У Броварській гімназії імені Степана Олійника процес інформатизації освіти розпочався шість років тому. Тепер тут виділена мережа, свої сервери, оптоволокно, мультимедійні комплекси.

“Коли були такі довгі карантини, ми спробували задіяти дистанційну освіту. Ну, перший раз тільки на 40% у нас вийшла ця справа, потім буквально через місяць був карантин, це вже десь 80%. Це дуже потрібна справа. Зараз, на сьогоднішній день, ми пішли далі. Комп'ютер - це не тільки іграшка, не тільки забава, це інструмент, за рахунок якого можна вчитися, можна працювати, можна здобувати цікаві знання”, - каже директор Броварської гімназії імені Степана Олійника Ольга Козленко.

Електронний щоденник та журнал із смс-розсилкою - це переваги дистанційного навчання. Серед мінусів - техніку треба весь час оновлювати, а вчителів - перенавчати.

“Я не скажу, що для мене так все просто, але я справляюся. Сприймаєш це як додаткове навантаження, таке є, тому що ти витрачаєш час, тобі треба навчитися, але вже коли ти розумієш і бачиш результат, то, звісно, не шкодуєш про витрачене зусилля”, - каже вчитель англійської мови Ірина Герасименко.

Кілька годин у Skype та соціальних мережах і півгодини на інформатику - діти вдома проводять більше часу перед монітором, аніж з підручниками. В більшості шкіл лише один комп’ютерний клас. Не більше 20% шкіл готові до навчання на відстані.

“Комп’ютерною технікою практично забезпечені всі середні школи України, але, за моїми даними, близько половини наших шкіл взагалі не під’єднані до інтернету. Можна якимось чином організувати більш-менш в Києві, у крупних обласних центрах, і то я не переконаний, що це вдасться, поскільки під час карантину діти будуть гуляти на вулиці”, - каже екс-міністр освіти і науки України Станіслав Ніколаєнко.

“Казати, що ця модель виправить ситуацію, котра, на жаль, щороку трапляється під час зими, і що діти довший час не відвідують школу, вона не зможе. Тому що дистанційна форма навчання на сьогодні не є замінником навчання у школі, вони взаємопереплітаються і тоді дають добрий ефект”, - каже директор Центру освітнього моніторингу Павло Полянський.

Попри очевидні переваги інформаційних технологій, експерти радять не забути про головне - постійна робота за комп'ютером шкодить здоров'ю дітей.