На тлі попередніх, кризових років, 2013-й став для автоіндустрії - наче ковток свіжого повітря. Серед усього розмаїття дебютантів ми обрали найяскравіших.

Mazda 3

Отож, найкрасивішим, а також найочікуванішим компактним автомобілем 2013 року стала нова Mazda 3.

"Трійка" завжди радувала яскравою зовнішністю, а тепер можна сміливо сказати, що саме дизайн буде головним фактором у виборі цієї моделі. Адже у компактному форматі класна стилістика Mazda 6 виглядає ще краще.

У салоні - абсолютно нова панель приладів у дусі BMW, якісніші матеріали і значно більше місця, особливо ззаду. А ще тут є такі бонуси, як доступ до Інтернету через смартфон, навігація і проекційний дисплей.

"Трійка" відчутно схудла, що в купі з двигунами SkyActiv, об'ємом півтора та два літри, а також азартно налаштованою підвіскою, забезпечить власнику ще більше задоволення від володіння цим автомобілем.

Opel Insignia & Country Tourer

Титул кращого середньорозмірного автомобіля віддаємо Opel Insignia, який у 2013 році пережив серйозний рестайлінг.

Модель отримала свіжу зовнішність та доведений до ладу інтер'єр. Поповнили і гаму двигунів новими бензиновими турбодвигунами об'ємом 1.6 (170 к.с.) та 2.0 (250 к.с.), а також парою турбодизелів.

Але це ще не все. Оновлена Insignia буде доступна у вседорожній версії - Country Tourer.

Від стандартного універсала новинка відрізняється захисним пластиковим обвісом по периметру кузова, а також збільшеним на 20 мм кліренсом. Крім того, автомобіль оснащений повним приводом, що дозволить водію впевненіше почуватися на легкому бездоріжжі.

Mercedes-Benz S-Class

Кращим автомобілем преміум-класу 2013 року безперечно став новий Mercedes S-Class.

Нову "Еску" вперше розробляли одразу як довгобазовий автомобіль. Для короткої версії базу просто обрізали. Тож у розкішному і водночас технологічному салоні - ще просторіше.

Традиційно для моделі доступна широка гама двигунів. Діапазон потужностей - від 258 дизельних сил до 585 у версії AMG!

А ще "Еска" вражає технічними наворотами. Лише послухайте: автомобіль уміє самостійно пересуватися в заторах - зупинятися, рушати і прямувати за авто, яке попереду. Пневмопідвіска з'єднана з камерою, завдяки чому здатна заздалегідь підлаштовуватися під ситуацію на дорозі. Система нічного бачення тепер уміє розпізнавати не лише людей, а й тварин і підсвічувати перешкоди світлом фар.

Range Rover Sport

На звання найкращого позашляховика 2013 заслуговує новий Range Rover Sport.

Автомобіль отримав надпотужний 5-літровий V8 (510 к.с.), а повністю алюмінієвий кузов дозволив моделі скинути зайвих 420 кг! Усе це забезпечило авто прекрасну динаміку і керованість. Для демонстрації швидкісних можливостей британці влаштували показні перегони із винищувачем часів Другої світової.

А ще RR Sport упевнено почувається на серйозному бездоріжжі. Автомобіль спокійно долає майже метровий брід, запорпується в багнюку по самі вікна і з такою ж легкістю з неї виїжджає. Водій, сидячи в розкішному, як у лімузині, салоні, навіть не підозрює про те, що відбувається. Про все дбає розумна електроніка.

Citroen Grand C4 Picasso

Нових мінівенів у 2013-му було не так уже й багато, тож обрати найяскравішого - нескладно: Citroen Grand C4 Picasso.

Але нехай вас не збиває з пантелику екстраординарний дизайн - це максимально сімейне авто. Колісна база, порівняно з попередником, зросла на 11 см. Завдяки чому з'явилося додаткове місце для пасажирів другого і третього рядів, об'єм багажника зріс до 700 л.

А в гамі двигунів - лише економічні та тяговиті турбодизелі потужністю від 90 до 152 сил.

BMW i3

Хто б міг подумати ще рік тому, що BMW випустить еко-авто. І не просто якийсь концептуальний гібрид, а реальний електрокар за реальні гроші.

Компактний малюк на ім'я i3 отримав електромотор, потужністю 170 конячок, а заряду батарей вистачає на 160 км. Встановивши опційний двигун-генератор, запас ходу можна збільшити удвічі.

У всьому іншому - це справжній BMW: задній привід, азартна керованість, розгін до "сотні" - за 7,2 с! І ціна - €35 тис.

Усе це гарантує BMW i3 титул найкращого еко-автомобіля 2013 року.

Jaguar F-Type

І на завершення - краще спортивне авто. Це звання без зайвих сумнівів варто віддати родстеру Jaguar F-Type.

За словами самих же “ягуарівців”, це перший по-справжньому спортивний автомобіль марки за останні 50 років з часів легендарного Jaguar E-Type.

Автомобіль отримав легкий алюмінієвий кузов та чудовий асортимент двигунів - на 340, 380 і 495 к.с. З останнім задньопривідний родстер може розігнатися до "сотні" за 4,2 с.

Прекрасний дизайн, неймовірний звук двигуна та вихлопу і чудова динаміка - усе це вже доступне в Україні за €80 тис.

Якщо ж ви закохались у цей автомобіль, але маєте трохи менше грошей - не біда. Невдовзі на ринку з'явиться закрита, але не менш сексуальна модель - Jaguar F-Type Coupe. За неї проситимуть майже на 10 тисяч євро дешевше.