Держава, використовуючи досвід Європи, дає молодим режисерам шанс висловитися і навіть обіцяє підтримати фінансово.
"Україна, якщо вона буде послідовно виконувати те, що почалося рік тому, за 2 роки ми побачимо якісні хороші українські фільми", - переконана голова Держагентства України з питань кіно Катерина Копилова.
"В українському кіно зараз відбуваються зміни. Ми бачимо, що є підстави вірити, що співпраця завершиться вдало і підписаний договір міцно закріпить професійні стосунки між Україною і Францією", - висловлює надію виконавчий директор Французького інституту в Україні Франкі Бландо.
Кроком вперед називають перший досвід "пітчинг-сесій"
Кроком вперед у кінопродакшині називають перший український досвід так званих "пітчинг-сесій". За їх результатами укладено ряд угод на кіновиробництво на загальну суму майже 54 млн. грн. Підкреслюють, схема вибору фільмів максимально відкрита, а умови рівні для усіх.
"Звичайно, контроль буде жорсткий і з боку правоохоронних органів, і з боку КРУ, щодо використання тих бюджетних коштів. І я це абсолютно підтримую. Але за творчість, якщо вона є, всі мають бути відповідальними", - вважає міністр культури України. Михайло Кулиняк.
Частину фільмів профінансують на 100%, решті виділять 30-70%
До Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів на 2011-2012 роки обрали 37 кінопроектів. Частину з них документальне кіно та анімацію, профінансують на 100%, решті виділять від 30 до 70%.
Одним з таких проектів став "Україна, гудбай". Це серія короткометражок на тему еміграції. Самі автори кажуть, це сучасне кіно про сучасну Україну, з якого кожен зможе зробити власні висновки.
"Не давався алгоритм: нам треба зняти всі фільми про те, як у нас кепсько, давайте "валимо" звідси. Якраз навпаки, цього не було. Був заданий імпульс,а ви уже собі мудруйте, пишіть сценарій", - каже кінорежисер Дмитро Сухолицький-Собчук.
Кінодистириб’ютори готові запускати українське кіно у прокат
З оптимізмом дивляться у майбутнє вітчизняного кіно і кінодистриб`ютори. Кажуть, вже готові демонструвати його на великих екранах, адже якщо фільми будуть актуальні, свого глядача вони знайдуть.
"Ми завжди готові показувати ті речі, які цікавлять глядачів. Питання в тому, щоб ті молоді люди,які роблять фільми, говорили про ті історії, які їх товаришам цікаві". - вважає кінодистриб'ютор Богдан Батрух.
Негативом 2011 року став занепад знакових українських кінофестивалів
Щоправда, поки держава зосередила увагу на виробництві кіно в Україні, почало "здавати" на інших позиціях. На один Одеський кінофестиваль, що стрімко розвивається, приходиться щонайменше два у занепаді: вже майже камерний Київський кінофестиваль та "Молодість".
"Цього року на фестивалі фінансова криза і це, я вважаю, дуже страшний для нас сором і сором нашого суспільства і держави", - каже кінорежисер Марина Врода.
Як би там не було, кажуть кінокритики, перший крок зроблено. Тепер головне не відходити від заданого курсу і вже за кілька років кіно в Україні перетвориться з явища на постійний процес.