Про це заявив міністр інфраструктури Польщі Анджей Адамчик після поїздки на дрезині від Перемишля до прикордонної станції Мальховіце, передає ЦТС.
Ми відвідали лінію № 102 (Перемишль-Мальховіце), про яку багато говорять в Перемишлі. Ця лінія надзвичайно цікава. До мене звернувся пан Кухчинський (голова Сейму Польщі, – "24") з проханням проаналізувати, чи можна її відновити. Сподіваюся, що це можна зробити не тільки до Мальховіце, Нижанковичів, але також до Кросьценка і Загужа, в цілому, по цій лінії. Я переконаний, що в цьому є сенс,
– заявив він.
Водночас, польський чиновник не назвав точних термінів для виділення коштів та початок робіт.
Читайте також: Польщу та Україну може з'єднати новий пішохідний перехід
Зазначимо, до 1994 року по ділянці Перемишль-Нижанковичі-Хирів-Кросьценко курсував поїзд Варшава-Загуж. Він проїжджав територією України без зупинок. Раніше на українському відрізку шляху існувала європейська колія (1435 мм). Після 1994 року ділянка Нижанковичі-Хирів-Кросьценко перебувала на ремонті, в результаті чого євроколія між Нижанковичами і Хировом була перешита на стандарт 1520 мм. Комбінована колія між Хиривом та Кросьценком збереглася. Для Польщі відновлення маршруту Перемишль-Хирів-Загуж має практичне значення, оскільки транзит через територію України скоротить шлях з Перемишля до Загужа.
Наприкінці 2016 року активісти польської групи "Лінія 102", яка виступає за відновлення руху поїздів на ділянці Перемишль-Нижанковичі-Хирів-Кросьценко, вперше за 22 роки проїхали з Перемишля до України. Волонтери приїхали з Польщі на дрезині. Згодом активісти ще кілька разів приїжджали до Нижанковичів на дрезині.
Нагадаємо, у жовтні 2017 року після зустрічі з польським колегою спікер Верховної Ради Андрій Парубій повідомив, що Україна і Польща погодили відкриття чотирьох нових контрольно-пропускних пунктів на спільному кордоні.