Отож, всі фани цього авто можуть посипати голову попелом – спорткар з 20-літньою історією невдовзі припинить своє існування. Це рішення у Mitsubishi пояснюють так: політика компанії змінилася, пріоритетний напрямок розвитку – екологічні авто. А покупцям, мовляв, буде простіше до цього звикнути, якщо марка взагалі відмовиться від виробництва спорткарів. Натомість протягом чотирьох найближчих років Mitsubishi планує вивести на ринок вісім електричних та гібридних моделей.

Окрім цього, японці акцентують на падінні продажів "Евіка". Навіть у США, де раніше спортивні автомобілі мали хороший попит, за минулий рік продали лише трохи більше двох тисяч Lancer Evolution.

Загалом, все обґрунтовано, зрозуміло та цілком логічно. Але тепер трохи політики і економіки. Тобто про одну з головних причин зняття легенди з конвеєра, яку не надто афішують. Корпорація Mitsubishi Motors в рамках Кіотського протоколу купує в Естонії 10 млн. одиниць квот на забруднення. І за умовами договору зобов'язана надати прибалтам тисячу електромобілів i-MiEV, половину з яких віддадуть працівникам соціальної сфери. Решта – продадуть населенню.

Простіше кажучи, естонці мало забруднюють атмосферу, японці – значно більше. От прибалти і впарили своє право на викид атмосферу 10 млн. тонн CO2. А те, що замість легендарного спорткара випускатимуть електронну мильницю – це так, побічний ефект. Тотальна оптимізація на практиці.

А тепер просто для порівняння, хоча й некоректного. Але все ж: потужність Mitsubishi iMiev – 64 к.с., максимальна швидкість – 130 км/год, запас ходу – 160 км. Параметри Lancer Evolution X: 295 к.с., 366 H•м, розін до 100 км/год – 5.4 с., максимальна швидкість – 240 км/год.

І на завершення. Ті, хто хочуть придбати останнє (в прямому розумінні слова) покоління Evo, можуть поки що не поспішати. Виробництво "Евіка" триватиме орієнтовно до 2013 року. Але на цьому – все...