Трасу Чернівці – Путила, що на кордоні Буковини та Франківщини вже дві доби блокують люди. Кажуть, втомилися звертатися до можновладців. Адже вже десятки років дорога не проїзна.
Читайте також: На українських дорогах може з'явитися нова розмітка
"Люди налаштовані категорично. І вони звідси не підуть, поки не приїде техніка, яка буде ремонтувати дороги", – заявив житель села Тюдів Василь Слижук.
Водії відмовляються їздити такими дорогами
А на Миколаївщині на самісінькій дорозі намети та польова кухня. Втомлені бездоріжжям селяни ночують на трасі Кропивницький – Київ. За час блокування утворилася черга з вантажівок і легкових авто. Проте відступати мітингарі не збираються. Кажуть, увірвався терпець їздити ямами, які сягають метра завглибшки.
11 мільярдів гривень виділили на ремонт доріг в регіонах
В уряді кажуть, що гроші на дороги є. В рамках децентралізації в регіони відправили 11 мільярдів гривень на будівництво автошляхів. Більшість областей впоралися і освоїли кошти майже на 100%. А от Київщина та Житомирщина пасуть задніх. На Миколаївщині, де мітигнують селяни, взагалі найгірші результати. Освоїли тільки 17% коштів. Мовляв, винні у цьому тендери, які не були вчасно проведені. Тому тепер гроші від аутсайдерів забирають в інші області.
Завдяки перерозподілу коштів з тих об'єктів, де роботи затримуються на ті проекти, де роботи виконуються вчасно. Таким чином зменшується ризик коштів там, де виникли проблеми. На цих об'єктах ми залишаємо символічні кошти на завершення тендерних процедур та підписання контрактів на наступний рік,
– повідомив в.о. голови "Укравтодор" Славомір Новак.
А от міністр інфраструктури нарікає: проблема не тільки в тому, що на місцях не вміють розподіляти кошти, їх ще й крадуть. Там, де треба покласти 5 сантиметрів асфальту, кладуть на півсантиметра менше. Такі нюанси складно довести, а через це дорога розвалюється швидше. Розібратися в ситуації Володимир Гройсман просить поліцію. Винних жорстоко каратимуть – лякає прем'єр.
Ми направимо публічно цю інформацію для розслідування в правоохоронні органи для того, щоб понесли покарання,
– наголосив прем'єр-міністр України Володимир Гройсман.
На 2019 рік мають виділити на дороги в регіони на 6 мільярдів гривень більше, ніж в 2018 році. Загалом на вирішення проблем з автошляхами рекордні треба 56 мільярдів гривень. Проте чи знайдуть ці кошти ефективне застосування, не береться прогнозувати ніхто.