Екологічний стандарт Євро-5 регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах. Для всіх нових вантажних автомобілів, що продаються в Євросоюзі, він обов'язковий з жовтня 2008 року, а для легкових з 1 вересня 2009 року.
В Україні Євро-5 став нормою з початку цього року, для всіх імпортованих з-за кордону автомобілів. Фактично це означає заборону ввезення автівок, що виготовлені раніше 2008-2009 року або зобов’язання переобладнати двигун під чинний еко-стандарт. Оскільки у країнах Євросоюзу та США з 2009 року автовиробники випускають автівки вже згідно Євро-5.
Євро-5 в Україні
Введення Євро-5 у нашій країні не забороняє використовувати машини, які цьому стандарту не відповідають, а стосується тільки автомобілів, що реєструються вперше. Якщо проводиться повторна реєстрація (не перша), то норми Євро не мають значення. Експлуатувати "розмитнений" і зареєстрований автомобіль можна без обмежень. Адміністративна відповідальність за невідповідність автонормам Євро-5 не передбачена.
Євро-5 і техогляд
Сьогодні вимоги до "чистоти" вихлопу встановлюються відповідно до категорії ТЗ, типу двигуна, року випуску. Для авто, що не має позначки в техпаспорті про стандарт Євро, діють загальні вимоги за кількістю шкідливих речовин у вихлопі, і вони навіть трохи більш лояльні по відношенню до тих, що діяли до скасування ТО. Наприклад: об'ємна норма СО встановлювалася для всіх авто до 3,0%, а буде до 3,5%, для авто більш ранніх років випуску, або згідно з даними від заводу-виробника.
Втім, генеральный директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що найближчим часом в Україну таки повернеться техогляд на відповідність екостандарту. За його словами, підписавши Угоду з ЄС Україна взяла на себе зобов'язання приєднатись не тільки до екологічних європейських стандартів, а і до Директиви ЄС/40/2009, що передбачає обов'язковий технічний огляд усіх транспортних засобів. Автоексперти обіцяють сприяти законодавчим нормам, які б зробили цей ТО найменш затратним для українців.
Екостандарт і страховка
У країнах ЄС старіші авто обходяться власникові дорожче: за більшу кількість шкідливих речовин більший транспортний податок і дорожча страховка. Але страхові враховують рік випуску автомобіля, пробіг, стаж водія загальний і безаварійний, параметри безпеки, на основі яких складають коефіцієнт ризику.
В Україні немає таких правил, транспортний податок був замінений спеціальним акцизним збором, що додається до вартості кожного літра палива. Страхові компанії авто цивільної відповідальності користуються директивами об'єднання страховиків, де ціна поліса не прив’язана до класу Євро конкретного авто. Тому для діючого власника автівки витрати на її утримання не змінюються безвідносно класу Євро машини.
Найдешевші машини з Євро-5
Спеціалісти AutoRia визначили найбільш доступні за ціною машини, що можна купити у Євросоюзі, і які відповідають стандарту Євро-5.
Критерії відбору:
- низька вартість
- легковий пасажирський автомобіль
- на ходу
- справний
- у комплектому стані
- без слідів ДТП та з чинним місцевим техоглядом
- рік випуску не старше 2011.
Параметри, що не взяли до уваги: пробіг, тип власника (приватна особа або підприємство), набір опцій, тип КПП. Тип палива — різний. Розрахунок митних платежів враховував бензиновий це двигун чи дизельний.
Для збільшення — натисніть на картинку
Читайте також: Ввізне мито на машини скасують: яка з цього користь українцям