Ресурс Prolific.co використовують науковці для проведення різноманітних опитувань та досліджень, пов'язаних із поведінкою людини. Різноманітність аудиторії сайту дозволяє отримувати об'єктивні висновки.
Цікаво Microsoft хоче зменшити розмір Windows 11: компанія видалить із неї все зайве
Що сталося
- Все зіпсувало 56-секундне відео, яке подивилися понад 4 мільйони людей.
- У ньому Сара Френк розповідає про Prolific як про джерело додаткового заробітку – за проходження опитувань користувач отримує винагороду.
- Після цього на сервіс хлинула величезна кількість нових користувачів. Більшість з них – дівчата приблизно одного віку.
- Через це результати спотворилися, втративши свою різноманітність. Тисячі досліджень довелося визнати нерепрезентативними.
- У деяких опитуваннях спостерігався значний гендерний дисбаланс – 85 відсотків опитаних були жінками.
- Всього постраждали близько 4600 досліджень – це третина усіх проєктів на Prolific. Всі вони були припинені.
- Платформа вже відшкодувала шкоду дослідникам і створила спеціальну групу, яка буде відстежувати подібні ситуації та балансувати аудиторію.
Авторка ролика заявила The Verge, що не очікувала такої реакції.
Мені точно не спадало на думку, що відео вибухне. Я просто опублікувала його для своїх друзів і підписників, а не для того, щоб воно розповсюдилося. Я думаю, що воно стало популярним, бо сайт дійсно такий класний, і людям подобаються ефективні способи заробити гроші,
– каже Сара Френк
Це відео стало найпопулярнішим на її каналі. Разом з тим вона отримала й порцію невдоволення як від вчених, так і від користувачів, які заробляли гроші на опитуваннях на Prolific.