Суть дослідження та спостереження астрономи виклали на офіційному сайті обсерваторії.

Цікаво Вчені виявили підтвердження теорії подорожі життя Всесвітом

Про туманність Скат

Зірки з масою від 0,8 до 8 мас Сонця у кінці свого існування спочатку перетворюються в гіганта або надгіганта та зрештою перетворюються у білі карлики. На цьому етапі з зовнішніх оболонок зірки утворюється планетарна туманність – яка живе до 20 000 років. Часто це красивий і своєрідний за формою об'єкт. Вивчення подібних туманностей допомагає вченим зрозуміти як саме вони формуються, а також яку роль відіграють у збагаченні міжзоряного середовища елементами важчими від водню і гелію.

Туманність Скат Hen3-1357 вважається наймолодшою ​​планетарною туманністю серед відомих. Вона стала доступна для спостережень лише в 1989 році, коли створилися умови для інтенсивної іонізації газу ультрафіолетовим випромінюванням центральної зірки, яка поступово перетворюється на білого карлика. Туманність перебуває на відстані 18 тисяч світлових років від Сонця, а швидкість її розширення на даний момент оцінюється у 8,4 кілометра в секунду.

Деталі дослідження

Група астрономів на чолі з Брюсом Баликом з Вашингтонського університету опублікувала результати аналізу знімків туманності, отриманих космічним телескопом Габбл у 1996, 2000 і 2016 роках. Вчені хотіли зрозуміти як змінилася структура і яскравість туманності за останні двадцять років.

Виявилося, що за цей період туманність сильно потьмяніла і змінила форму: практично повністю зникли яскраві газові структури біля центру туманності і два виступи по її краях.

Чому туманність втрачає світіння

Вчені прийшли до висновку, що на початку 1980-х років на центральній зірці туманності почався гелієвий спалах, який призвів до нагріву центральної зірки до 60 тисяч кельвінів до 2002 року. Саме це й стало причиною інтенсивної іонізації газу.

Галактика Скат втрачає світіння

З часом спалах припинився і центральна зірка почала знижувати температуру. Наразі в туманності процес рекомбінації переважає над процесом іонізації газу, що й впливає на падіння яскравості об'єкта. Якщо через кілька десятиліть спалах повториться, то інтенсивність світіння газу знову збільшиться.

Галактика Скат Hen3-1357, відео: