Причина суперечностей у тому, що точно виміряти крихітну тягу вкрай складно, тому знадобилося чотири роки на підготовку та проведення низки експериментів, які у підсумку довели неможливість використання EmDrive для космічних польотів.
Цікаво Вчені підключили людський мозок до комп'ютера по бездротовій мережі
Можливість генерувати тягу без пального могла б повністю змінити сучасну космонавтику. Тому цілком природно, що ідея EmDrive викликала спочатку великий ажіотаж.
Сумніви у роботоздатності концепції EmDrive та експерименти
Проблема двигуна EmDrive на основі магнітрона полягала у тому, що він порушував закон збереження імпульсу, хоча результати перших випробувань показували наявність тяги. У його розробника була своя теорія щодо цього, як і у трьох вчених з Німеччини – Мартіна Таймара, Олівера Нойнціга і Марселя Вайкерта, які витратили чотири роки на доказ своєї точки зору. У 2018 році вони представили результати ретельного підготовленого експерименту – двигун дійсно давав тягу, навіть тоді, коли робити цього не мав. Вони припустили, що цей ефект пояснюється втручанням магнітного поля Землі.
Вчені вирішили усунути ці перешкоди, використавши акумулятор і пересклавши інші компоненти, щоб виключити електромагнітні впливи. І тепер вони стверджують, що виявили, звідки береться тяга – на превеликий жаль ентузіастів EmDrive.
Ми виявили, що причина "тяги" – парниковий ефект,
– оголосив Мартін Таймар.
Він і його колеги використовували конфігурацію EmDrive, запропоновану фахівцями NASA, яку застосовували у лабораторіях Eagleworks, тому що вона найкраще задокументована.
Вчені пояснили, що коли в EmDrive тече енергія, двигун нагрівається, а це також призводить до деформації кріплень пластин, і вони зсуваються в нову нульову точку.
Ми змогли запобігти цьому, змінивши структуру. Наші вимірювання довели неспроможність усіх претензій EmDrive щонайменше на три порядки,
– підбив підсумки Таймар.
І все ж EmDrive виявився не таким вже й даремним
Разом з тим вчені розвінчали два інші варіанти EmDrive – LemDrive і Mach-Effect Thruster – заявивши, що не дивлячись на прикрість від того, що ці двигуни не працюють, вони змогли удосконалити методику вимірювання. У майбутньому при випробуванні нових неможливих двигунів у дослідників піде менше часу і зусиль на доказ їх неможливості.