7704 сумнівні акаунти створили 990 сторінок у Facebook, 15 груп і 15 облікових записів Instagram. Всі вони були пов'язані з китайськими правоохоронними органами й проводили те, що компанія називає "найбільшою відомою кросплатформною операцією з прихованого впливу в світі".

Дивіться також Про Сі Цзіньпіна тільки хороше: у китайських чатботах знайшли жорстку цензуру

Що відомо про масштаби їхньої діяльності

Акаунти, які, як правило, поширювали позитивні коментарі про політику Китаю і негативні пости про США, також були активні в Twitter, Reddit, TikTok, Medium, Soundcloud, Pinterest і на більш ніж 50 інших онлайн-платформах і форумах, згідно зі звітом Meta про ворожі загрози за другий квартал.

Операції впливу вдалося відстежити до географічно розподіленої колекції акаунтів у Китаї, які, як видається, отримували контент з єдиного центрального джерела. Цей контент здебільшого складався зі спам-посилань, політичних мемів і текстових постів, і все це з очевидним наміром покращити імідж Китаю, особливо в провінції Сіньцзян, і критикувати зовнішню політику Заходу. Сіньцзян є тим регіоном, у якому правозахисні організації нарахували найбільше репресій, зокрема й проти уйгурської мусульманської меншини країни.

Публікації ботів відрізнялися за змістом і якістю, багато з них містили деякі незначні помилки, тоді як інші були повним безладом. Кілька повторюваних заголовків, на які звернула увагу Meta, свідчать про те, що прокитайські акаунти намагаються поставити під сумнів походження пандемії COVID-19, а деякі з них навіть припускають, що справжнім винуватцем можуть бути Сполучені Штати. "Правда в тому, що Форт Детрік — це місце, де зародився COVID-19", – йдеться в одному з дописів. Форт Детрік — це військова база США в штаті Меріленд. В іншому дописі, перекладеному вісьмома мовами, робиться спроба пов'язати спалах хвороби з "підозрілими" поставками морепродуктів зі США.

Багато дописів були спрямовані проти конкретних людей, серед яких були не лише політики, а й учені-вірусологи.

  • Meta каже, що кампанія не досягла значних успіхів. Частина сторінок була видалена автоматичними системами моніторингу, так і не набравши підписників.
  • Оператори, які брали участь в операції, витратили лише 3 500 доларів на рекламу в Facebook, яку вони оплачували переважно в китайських юанях, гонконгських доларах і доларах США.
  • Вони намагалися вийти за межі своєї накрученої бульбашки, але просто не встигли.
  • Сторінки не дуже добре приховували свої сліди. Багато з виявлених дописів намагалися використовувати формулювання "я" або "ми", щоб здаватися більш особистими й переконливими, але вони продовжували копіювати одні й ті ж дописи в сотнях різних акаунтів на різних платформах. У деяких випадках Meta стверджує, що ідентифікувала пости з чимось схожим на серійний номер, що свідчить про те, що акаунтам дали вказівку просто скопіювати та вставити контент з пронумерованого списку.

Meta змогла виявити й заблокувати цю спамерську мережу на своїх платформах завдяки просунутим методам спостереження. Інші ж компанії не мають настільки розвинених засобів. А деякі, як Ілон Маск у своєму X, узагалі навмисно не збираються цього робити.