Щоб допомогти споживачам швидко орієнтуватися в магазинах, 24 Канал зібрав дані про найпопулярніші товари серед українців. Акцент зроблений саме на національних виробниках.

До теми 62% українців хочуть зниження податків для бізнесу після війни

Згідно з даними дослідження Gradus, до ТОП-5 найвживаніших серед населення під час війни товарів належать:

  1. Харчові продукти – 58%;
  2. Ліки – 33%;
  3. Одяг та взуття – 30%;
  4. Засоби гігієни – 29%;
  5. Побутова хімія і товари для тварин – 17%.


Що найчастіше купують українці в умовах війни / Інфографіка Gradus

При цьому, як вказують дослідники, майже дві третини респондентів (63%) не звертають увагу на бренд. Тобто навіть ті споживачі, які готові підтримувати вітчизняного виробника, можуть просто не знати, які товари виробляють українські підприємства.

Тож, що стосується продуктів, то в цій категорії знайти українське – зовсім не складно. В торгівельних мережах представлена переважено саме українська хлібна, молочна, ковбасна, сирна продукція тощо. А це зокрема, такі ТМ, як "Молокія", "Шостка", "Галичина", "Алан", "Ятрань", "Бащинський" та інші. Серед відомих українських виробників напівфабрикатів – ТМ "Рудь", "Легко", "Три ведмеді". Серед виробників консервованої продукції – ТМ "Верес" та "Ніжин". Серед виробників круп – "Атек", "Сквирянка", "Щедро".

Сьогодні, українці, до слова, більше ніж до початку війни намагаються купувати товари саме тривалого зберігання, бо в умовах війни прагнуть бути готовими до різних ситуацій, констатують дослідники Gradus.

Що ж стосується ліків, то до найбільших українських фармвиробників належать "Дарниця", "Фармак", "Артеріум".

Водночас в Україні зросла кількість національних виробників одягу та взуття. Їх бренди представлені переважно в інтернет-магазинах. А рекламують себе українські дизайнери найактивніше у соціальних мережах. Тож, за бажанням, відшукати потрібний товар абсолютно не складно. Треба лишень поставити собі за мету придбати потрібний светр або чоботи саме в українського виробництва.


Українські виробники одягу / Колаж 24 Каналу

Гігієнічна продукція, яка входить до ТОП-4 потреб споживачів в Україні, також має своїх вітчизняних лідерів галузі. Мова, зокрема, про найбільш впізнаваний та популярний серед споживачів бренд гігієнічно-паперової продукції "Обухів 65". Її виробник – флагман ринку Київський картонно-паперовий комбінат.

Окрім відомого "Обухів 65", підприємство виробляє продукцію під брендами "Обухівський" та "Диво". І це не лише туалетний папір, але й паперові рушники, серветки різного розміру та призначення.

Гігієнічно-паперова продукція "Обухів" / Фото "Обухів 65"

У загальному випуску целюлозно-паперової продукції в Україні частка ККПК складає близько 30%. І саме "обухівський" папір обирають сьогодні понад 700 компаній, як в Україні, так і за її межами.

Завершують перелік із ТОП-5 найбільш потрібних українцям під час війни товарів – побутова хімія та харчування для домашніх улюбленців. І якщо відомих виробників української побутової хімії ще не так багато, то брендів для домашніх улюбленців є чимало. І це, зокрема, Home food, Practic, KORMOTECH ("Клуб 4 Лапи") тощо. А з кожним роком вітчизняних виробників таких товарів стає все більше.

Навіть із цього невеликого переліку очевидно, що вибір українських товарів сьогодні справді величезний. Тим паче, що національні виробники відрізняються своєю якістю, безпечністю й розумною ціновою політикою.

Насамкінець, зауважимо, що український бізнес та український споживач сьогодні мають однакові прагнення. Йдеться про підтримку ЗСУ та втримання економічного фронту. Саме тому обирати українське під час кожного відвідування магазину має бути правилом для кожного покупця. Його дотримання неодмінно наближатиме нашу очікувану перемогу.