Інцидент стався на залізничному відрізку Краснодона — в тому місці, куди з Росії бойовикам прибуває підкріплення у вигляді ПММ і звідки вони відправляють вугілля із захоплених ними шахт на реалізацію в РФ.
У "МНС ЛНР" повідомили, що цистерна з дизельним паливом загорілася з невстановлених причин, хоча згідно з повідомленнями очевидців, спочатку було чутно хлопок, після чого повалив густий чорний дим. Під час пожежі одна з цистерн перекинулася, стався розлив палива і вогонь перекинувся на вагони з вугіллям,що знаходилися поруч.
О 17:50 пожежу вдалося ліквідувати. Площа розливу палива склала 640 квадратних метрів. "МНС ЛНР" не називає причини пожежі. Відзначається, що жертв і постраждалих немає.
Цікаво, що спеціальні і правоохоронні структури самопроголошеної ЛНР поки не висувають звинувачень в тому, що сталося на адресу українських ДРГ та проукраїнського підпілля.
28 березня 2016 року на апаратній нараді "Ради міністрів" самопроголошеної ЛНР Ігор Плотницкий доручив керівникам силових структур і "державному митному комітету" припинити постачання контрабандного палива в "республіку".
Примітно, що за березень в "ЛНР" було офіційно завезено тільки 3,7 тис. тонн палива при потребі в 9,6 тисяч тонн. При цьому,за словами присутнього на нараді заступника міністра палива, енергетики та вугільної промисловості ЛНР Сергія Романова, дефіциту палива в "республіці" немає.
Відсутність дефіциту палива в "ЛНР" при офіційному завезенні лише 30% від потреби, викликало запитання не тільки у автора цих строк, але й у "глави республіки" Плотницького.
— Звідки паливо, якщо ми на 30% від потреби тільки завезли?
— звернувся Плотницкий до Романова.
За інформацією аналітичного відділу ГІ "Права Справа" Плотницький доручив представникам силових структур та митниці розробити разом з прикордонниками зону відповідальності, з метою перерізати всі шляхи потрапляння на територію "республіки" контрабандного палива.
Втім, за інформацією ГІ "Права Справа",контроль над виконанням даного доручення було покладено не на МГБ ЛНР та її очільника Л.Пасічника, а на голову "Ради міністрів ЛНР" Сергія Козлова, людину наближену до Плотницького.
Справа в тім, що свого часу головний "чекіст" самопроголошеної "ЛНР" Леонід Пасічник обіймав посаду начальника підрозділу по боротьбі з контрабандою головного відділу управління СБУ в Луганській області. Контролюючи контрабандні потоки з території і на територію РФ Пасічник отримував не лише медаль "За військову службу в України" з рук тодішнього президента Ющенка,але й грубі гроші за силове прикриття контрабандних потоків. Роботу по "профілю" Пасічник продовжив і в якості "міністра державної безпеки" самопроголошеної республіки.
Фактично, між Плотницьким і МГБ ЛНР розгорнулася війна за контроль над контрабандними потоками паливно-мастильних матеріалів з території РФ. Про щомісячні обсяги контрабанди красномовно свідчить той факт, що лише 30% палива від загальної потреби офіційно постачається на територію "республіки".
Підрив цистерн з паливом на залізничній станції "Краснодон" треба розглядати як один з елементів цієї війни, яка від декларативних заяв перейшла у фазу збройного протистояння.
Разом з тим, не варто відкидати і версію щодо причетності до підриву цистерн спеціальних служб "братньої" ДНР.
Нагадаю, за інформацією аналітичного відділу ГІ "Права Справа" на тимчасово окупованих територіях Луганської області станом на 11 березня 2016 року співробітниками "Державного комітету податків і зборів" самопроголошеної "ЛНР" виявлено і зафіксовано у якості безхазяйного майна 3400 вагонів,які належать Луганській дирекції залізничних перевезень Донецької залізниці.
Факт "націоналізації" фіскальними органами так званої "ЛНР" 3400 вагонів Луганської дирекції залізничних перевезень наочно продемонстрував наміри "глави республіки" Плотницького щодо встановлення тотального контролю за роботою залізниці на підконтрольній йому окупованій частині Луганської області і виведення її з-під контролю Донецька. Фіскальними органами "ЛНР" проведені всі необхідні процедури щодо підпорядкування Луганської дирекції залізничних перевезень безпосередньо нелегітимній "Раді міністрів ЛНР".
Підрив цистерн на станції "Краснодон" варто розглядати як очікувану "адекватну відповідь" з боку керівників самопроголошеної "ДНР" на наміри Плотницького вивести з-під контролю Донецька Луганську дирекцію залізничних перевезень і продовження "торгової війни" між двома "республіками", але вже методами і арсеналом спеціальних служб.
Читайте також: Хто контролює українську залізницю на окупованих територіях Донбасу