— Я вважаю, що багато в чому рішення про підвищення пенсій і зарплат в Україні – це данина популізму. У реальності, коли говорять про Україну, використання самого слова "державний бюджет" не зовсім правильно, адже ми живемо в умовах трьох бюджетів: пенсійний бюджет, бюджет НАК Нафтогазу і власне державний бюджет.
І ось три ці бюджету в сумі за підсумками 2015 дадуть дефіцит у розмірі близько 9% ВВП. Це колосальний дефіцит. Звичайно, він менше, ніж у минулому році (12%), але для порівняння можна сказати, що греки падали в прірву з дефіцитом в 13%.
— Тому, чесно кажучи, грошей немає на такі зміни і на збільшення соцстандартів навіть при бажанні і стараннях з боку політиків. Але з іншого боку, є дуже неприкриті резерви. Про які говорив, зокрема Саакашвілі. Те, що обговорюється все більше і більше – з приводу цих колосальних (за попередніми підрахунками 4-5 мільярдів доларів) корупційних грошей. А це 7% ВВП.
— Уявіть собі, що країна, яка зможе подолати корупцію, зведе дефіцит ВВП до 1-2%. Тому ці дії по збільшенню пенсій і зарплат повинні були бути додатковими до більш фундаментальним діям. А інакше, буквально через короткий період часу ми знову прийдемо до того, що грошей у бюджеті немає. І не факт, що ті нібито позитивні показники по збільшенню держбюджету, які опублікували недавно, закріпляться і протримаються до кінця року.
Я думаю, що пенсії і зарплати в цьому році все ж зростуть. Але важливо розуміти, що мислення наших політиків все ще тяжіє до популізму. А реальні зміни повинні були б полягати в тому, щоб підтримати тільки самі потребують верстви населення. А так піднімається вся сітка і виходить, що той, хто отримував 1000 гривень пенсії, отримає надбавку в 150 гривень. А той, хто отримує 10 000 гривень – в 1500 гривень. Чи дотримана при цьому соціальна справедливість?
— Виходить, що це робота на виборця. І також абсолютно невигідним можна назвати договір про реструктуризацію, але він дійсно був необхідний для подальшої співпраці з МВФом.
Про це та багато іншого — дивіться в інтерв'ю.