Втім, помалу нові рейси таки запускають. А міністр інфраструктури Володимир Омелян обіцяє за років десять півсотні внутрішніх аеропортів.
Читайте також: Ryanair в Україні: Порошенко привітав лоукостер свіжими цифрами про безвіз
Зараз по злітній смузі в аеропорту Ужгороду їздять хіба що велосипеди. Нині він не працює взагалі. Бо не має навігаційного обладнання і Європейської сертифікації.
Щоб Ужгородський аеропорт запрацював вже цього року, за справу взялось Міністерство інфраструктури. Там попередили: якщо аеропорт і далі простоюватиме, його заберуть в державну власність. І Ужгород – не єдине летовище, яке мріють запустити.
Я думаю, що по внутрішніх перевезеннях ми будемо мати абсолютно іншу картинку, і протягом трьох найближчих років ми будем мати нормальний доступний варіант конкурентного транспорту з залізницею чи автобусними перевезеннями,
– сказав Омелян.
Поки такі плани видаються надто сміливими. Адже долетіти з Києва в Дніпро коштує стільки ж, скільки в Рим. Якщо європейські компанії 30 євро переліт, то наші 100, навіть до Києва. Різниця суттєва. Літати зараз можна з Києва, Харкова, Запоріжжя, Дніпра, Одеси, Херсона, Вінниці, Івано-Франківська, Львова та Чернівців.
"В нас немає достатньо потужних кампаній, щоб виконували внутрішні маршрути", – заявив перший заступник гендиректора аеропорту "Жуляни" Валерій Поліщук.
Аеропорт "Жуляни"
В минулому році внутрішніми рейсами скористались менше 1 мільйона українців. Це небагато. Для порівняння літаками загалом лише за першу половину року злітали майже 9 мільйонів українців. Тобто переважна більшість – за кордон. Але і перельоти по Україні за рік виросли на 20%.
У Міністерстві будують плани до 2030 року відбудувати в країні 50 летовищ. І запустити між ними українські літаки.
Потенціал у вітчизняного ринку перевезень є. Приміром, аеропортом Львова з початку року скористалися більше мільйона людей. З них 140 тисяч літали всередині країни. З'єднати Україну літаками мало б стати національним проектом, вважає мер Львова Андрій Садовий. Він пропонує створити українського лоу-кост перевізника.
Одеса і Львів – туристичні міста. Ці два міста не мають з собою з’єднання авіаційним сполученням. Це недопустимо у цивілізованому світі, тому я презентував ідею, яка передбачає запуск потужної української авіакомпанії, яка мала би об’єднати всі українські міста,
– прокоментував мер Львова Андрій Садовий.
Такий великий проект дозволив би знизити ціну на авіаквитки, відновити роботу усіх аеропортів і дати поштовх бізнесу і внутрішньому туризму. Якщо тільки на нього знайдеться інвестор чи державне фінансування. Адже мова про мільярди гривень витрат.