До свого 30-річчя бренд робить справжній прорив – відкриває нову сторінку історії, яка перегукується зі світовими трендами та формує їх в Україні, інформує 24 Канал.

Дивіться також Секрет тривалої відданості: як компанія IDS Ukraine перетворила амбіції команди на лідерство

"Моршинська" стає драйвером категорії негазованих напоїв зі смаком в Україні, створюючи сенсацію на ринку та роблячи популярним формат, що поєднує головні цінності бренда з новими очікуваннями споживачів. Це лінійка "Моршинська" зі смаком. Вода з природних джерел у поєднанні з натуральними соками – це не лише втамування спраги та джерело відновлення, а й задоволення для тих, хто прагне легкого смаку без компромісів щодо користі.

Уже в перші місяці після запуску "Моршинська" зі смаком показала динаміку, що вражає. Це стало найкращою оцінкою від споживачів: у своїй категорії вода зі смаками злетіла до показника 2,5% ринкової частки, фактично створивши та масштабувавши сегмент, який раніше був присутній лише в поодиноких нішевих форматах.

Якщо категорії не існує, її треба створити

На момент запуску "Моршинської Тейст" майже не було відомих широкодоступних подібних напоїв. Вода зі смаками? Ні, це не ароматизована газована вода і не функціональний напій. Це нова категорія: комбінація природної мінеральної води з соком, яка дає можливість отримати два в одному – і освіження, і задоволення від смаку, де головним залишається природне походження та відчуття легкості.

Ми вивчаємо й аналізуємо світові і європейські тренди та плануємо розвиток на роки вперед. Виявили, що напрямок water+ – вода із соком – прискорює зростання категорії та відволікає споживачів від солодких газованих напоїв. Ми не шукали простого рішення, а зібрали найкращі практики зі світових ринків і створили унікальну пропозицію, достеменно знаючи смаки, запити й уподобання українців. Для нас це лідерський проєкт, який водночас розвиває і категорію (споживання на душу населення як внесок у розвиток здоров'я суспільства), і бренд "Моршинська",
– зазначає Оксана Ткачук, директорка з маркетингу та трейд-маркетингу в IDS Ukraine.

Оксана Ткачук, директорка з маркетингу та трейд-маркетингу в IDS Ukraine / Фото, надане 24 Каналу

Аби залишитися вірними принципам бренда (природності, користі та натхненню до руху вперед), команда "Моршинської" пішла складним шляхом: треба було знайти інгредієнти, які гармонійно поєднаються з водою та підкреслять її натуральність. Завданням було створити баланс між легкістю, користю й унікальним смаковим досвідом. Для цього розробники працювали спільно із міжнародними партнерами, вибираючи найтрендовіші соки, натуральні інгредієнти та вивчаючи їхні ароматичні профілі.

У dsm-firmenich ми пишаємося своєю участю в створенні "Моршинської" зі смаками – нової лінійки соковмісних напоїв, що відкриває нові тренди у світі напоїв і відображає наше спільне прагнення до смаку, здоров'я та інновацій, орієнтованих на споживача,
– розповідає Андрій Гараздовський, генеральний директор представництва dsm-firmenich Україна.

За його словами, від етапу ідеї до тестування команди dsm-firmenich Україна були тісно залучені до розробки продуктів, які відповідають локальним уподобанням і глобальним тенденціям оздоровлення.

"Використовуючи наші інструменти аналізу ринку, прогнозування трендів та експертизу у створенні смаків, ми допомогли вдосконалити кожну позицію (яблуко, лимон, полуницю), забезпечивши оптимальний смак і поєднавши природність із першокласним сенсорним досвідом", – додає Андрій Гараздовський.

Смак яскравіший за бренд

Комунікаційну стратегію для продукту вибрали схожою на його характер – яскраву та креативну, як і сам напій. Драйвером зростання продукту та категорії стала молодь, яка шукає емоцію від насолоди смаком і свіжістю, новизну та легкість.

Однак лише розповісти про продукт недостатньо. Комунікація мала передати споживачеві справжнє відкриття розробників – відчуття природного і близького, такого, що освіжає, і смакує, як ковток джерельної води у спекотний день.

У комунікації ми буквально перевертаємо уявлення про воду: пояснюємо нову підкатегорію і даємо простий емоційний досвід – воду з легким присмаком натурального соку і мінімальним вмістом цукру. Кампанію будували як 360°: від пакування й дизайну до медіапідтримки та трейд-маркетингу. Уже перший рік присутності новинки у ритейлі показав – споживач голосує покупкою. "Моршинська" зі смаком зі старту перевершила планові очікування, а прихильність споживачів драйвить подальше активне зростання її частки,
– наголошує Оксана Ткачук.

Дослідження прихильності споживачів продемонструвало, що люди охоче повертаються до продукту: зростає частота повторних покупок і конверсія в бренд. Для "Моршинської" це означає не просто запуск нової лінійки, а формування сталих звичок споживання та закріплення довіри серед молодої аудиторії.

"Моршинська" зі смаками завоювала довіру та любов споживачів / Фото, надане 24 Каналу

Лінійка бренда, яка зростає за смаками споживачів

Перші смаки – яблуко, лимон, полуниця – стали початком нової лінійки продуктів. Опитування споживачів підтвердили, що саме ці смаки відповідають їхнім очікуванням: із відчутною перевагою лідирує лимон, який став символом легкої новинки, що освіжає. Полуниця та яблуко теж швидко знайшли своїх прихильників, а баланс смаків дозволив бренду стати фаворитом для багатьох.

Завдяки найновішому в українській індустрії виробництву води й унікальному для України асептичному блоку, "Моршинська" отримала технологічну свободу творити нові формати. Асептична технологія, що передбачає повністю автоматизований розлив без втручання людини та без використання консервантів, дозволяє бренду творити унікальні для ринку продукти – напої, що поєднують натуральні інгредієнти та максимально зберігають і передають властивості джерельної води.

Ми розглядаємо технології як один із головних каталізаторів, що не просто забезпечує успішний запуск наших продуктів, але й закладає основу для стратегічного розширення портфеля. Це дозволяє швидко тестувати нові смакові гіпотези й адаптувати асортимент у режимі реального часу, гарантуючи, що наша пропозиція завжди відповідає динамічному споживчому попит,
– розповідає Оксана Ткачук, директорка з маркетингу та трейд-маркетингу в IDS Ukraine.

Партнерства, побудовані на довірі

За кожним новим продуктом і рішенням – спільна робота десятків фахівців із різних країн. Запуск "Моршинської" зі смаком став складним і багатокомпонентним проєктом як з виробничої точки зору, так і з маркетингової.

Для його реалізації в компанії була створена спеціальна робоча група, яка координувала залучення зовнішніх партнерів і водночас об'єднувала внутрішніх спеціалістів IDS Ukraine. Народження "Моршинської" зі смаком стало не просто запуском нової лінійки, а складним багаторівневим процесом.

Внутрішня команда IDS Ukraine разом із міжнародними партнерами опрацьовувала кожну деталь – від пошуку правильного поєднання соків і природної води до технології асептичного розливу, яка дозволила запропонувати споживачам продуктову новинку без консервантів.

Для цього довелося одночасно вирішувати завдання на різних рівнях: інженерно-технологічному, логістичному, стратегічному. Саме ця синергія зробила можливим появу в Україні нової категорії напоїв із широкою лінійкою смаків, що поєднують природність і сучасні тренди.

Команди однодумців ретельно працювали над кожним компонентом – від інгредієнтів до кришечки. Готовність міжнародних лідерів індустрії виробництва води та напоїв прийняти професійний виклик разом із командою творців "Моршинської" зі смаком – ще одне підтвердження визнаного новаторства українського бренда.

Створення нашого продукту – це наскрізний цикл високої складності: він починається з глобальної концептуалізації та дослідження споживчих інсайтів, переходить у фазу формування сценаріїв та концепцій, далі тестування гіпотез та продукту, щоб впевнитися в його максимальній якості. Паралельно ми формуємо концепції підтримки, які також проходять фільтр досліджень, щоб запускати проєкт підготовки креативної підтримки та масштабувати присутністю через дистрибуцію,
– пояснює Оксана Ткачук.

Як зазначає генеральний директор представництва dsm-firmenich Україна, ця співпраця включала тестування стабільності (щоб зрозуміти, як напій поводиться впродовж усього терміну придатності), технічну підтримку в питаннях виробництва та споживчу валідацію, щоб гарантувати, що фінальні продукти відповідають очікуванням клієнта та дарують задоволення споживачам.

Це партнерство є прикладом того, як основні цінності dsm-firmenich – інновації, співпраця та прагнення до досконалості – гармонійно поєднуються з баченням IDS Ukraine та "Моршинської", ведучи нас до спільного успіху. У міру того, як категорія напоїв продовжує розвиватися, ми й надалі досліджуємо нові рецептури, формати й функціональні властивості, щоб підвищувати споживчий досвід. Разом ми формуємо майбутнє напоїв, де вода поєднується з соком, а наука – зі смаком,
– ділиться Андрій Гараздовський.

Бренд, який любить дивувати та змінюватись

"Моршинська" зі смаком – більше, ніж продуктова новинка. Це відображення еволюції бренда та його природне прагнення до розвитку й інновацій.

"Моршинська" 30 років є виразником якості та стабільності, а на наступному етапі свого розвитку і масштабування стає втіленням динаміки та гнучкості – готовності відгукнутися на нові очікування, запити та потреби споживачів.

"Моршинська" вже 30 років демонструє якість і стабільність, водночас бренд готовий до змін / Фото, надане 24 Каналу

Водночас зростає й сам сегмент flavored water: попит на продукти зі смаком у категорії "Води" збільшується з кожним місяцем. "Моршинська" не просто вловила запит споживачів і створила ринковий тренд своїм продуктом, а й фактично запустила масштабування сегмента, показавши, як інновація може стати драйвером для всієї галузі.

Асептична лінія дала нам справжню свободу та простір для творчості щодо продуктів: працюємо без консервантів, підвищуємо вимоги до чистоти процесу та швидше тестуємо смакові гіпотези. Саме тому змогли вивести кілька форматів і продовжуємо розширювати лінійку – це довгостроковий трек розвитку "Моршинської" у water+, де технологія напряму перетворюється на унікальний споживчий досвід,
– розповідає Оксана Ткачук.

Як і 30 років тому, коли "Моршинська" першою започаткувала культуру споживання природної бутильованої води, так і сьогодні вона першою відкриває нову сторінку, аби здивувати споживачів.

У кожній новинці – сила традиції: та сама віра в силу природи, але в новому смаковому прочитанні.