Ноги, тобто колеса, знаменитої "Волинянки" ростуть із армії. Все почалося в 1965 році, коли для потреб ВДВ спроектували цього красунчика – транспортер переднього краю, або просто ТПК. Повнопривідний автомобіль-амфібія.

Розробили його в Запоріжжі – звідси й перша назва ЗАЗ-967. Але збирати вирішили в Луцьку. У назві першої цивільної на початку літера З – тобто Запоріжжя. Згодом абревіатура ЗАЗ-969 із приставкою "Волинь" перетворилась на ЛуАЗ-969.

Читайте також: Згадати Все. По блату і за макулатуру: книги як явище

Мотор хоч і від "Запорожця", але вже не ззаду, а спереду, як і ведучі колеса. Хоча ЛуАЗ спроектований, як повнопривідна автівка, в серійних моделях, що зійшли з конвеєра наприкінці 1960 років, працював лише передній привід. Усе через дефіцит комплектуючих. І лише в 1971 році випускають повнопривідний варіант. Та розібратися, як ним керувати, було дуже непросто. Це ж дзеркальна версія "Запорожця".

Цей автомобіль – чи не єдина в Союзі оригінальна розробка. ЛуАЗ навіть змагався у прохідності болотом із імпортними автівками схожого класу – французьким "Рено Родео", австрійським "Гафлінґером" і японцем "Сузукі Самурай". Не програв ЛуАЗу лише австрійський джип. І ці фантастичні показники броньовичок демонстрував із надскромним двигуном.

Які чудернацькі модифікації придумали розробники ЛуАЗу, – дивіться у програмі "Згадати все".