Бізнес – основа економічного фронту України

На сьогодні малий та середній бізнеси – це фундамент економічного фронту України, а також перспектив нашої держави у майбутньому. Адже робота цього сектору, попри надзвичайно складні виклики, штовхає країну вперед, запускає або підтримує критично важливі процеси для економіки і мотивує громадян продовжувати працювати, розвиватися, будувати плани на майбутнє та реалізовувати їх.

До теми Що шукають та купують в інтернеті українці під час війни: цікаве дослідження

І хоч умови, на перший погляд, не є сприятливими для розвитку, українські підприємці не припиняють шукати нові шляхи реалізації, зокрема, переводять роботу в онлайн. Тож гаслами України у сучасних реаліях можна сміливо вказати наступні:

  • Продовжуй працювати
  • Країна без тебе ніяк
  • Відновимо бізнес разом

OLX підтримує бізнес та економіку України / Фото Pexels

Ключові виклики, які стоять перед бізнесом у час війни

Власна справа – це постійні виклики. І всі, хто йдуть цим шляхом, розуміють це як ніхто. Компанія OLX Україна з початку вторгнення заміряла настрої серед своїх бізнес-клієнтів і виділила 4 найбільш актуальні проблеми підприємців:

  • Повномасштабна війна: підприємці втратили майно, що залишилось на окупованих територіях або було знищене внаслідок бойових дій.

  • Логістика: руйнування звичних транспортних ланцюгів, що призвело до закриття складів та поштових відділень на окремих територіях, затримок постачання та передбачуване зростання цін на перевізні послуги;

  • Продукція: виготовлення продукції не завжди можливе через релокацію бізнесу, знищення складів і виробничих потужностей, міграцію або мобілізацію працівників. До того ж сировина подорожчала, як і постачання з-за кордону. У результаті й власне виробництво, й експорт впливають на ціну товару: вона суттєво зростає у порівнянні з довоєнними показниками.

  • Продажі: через міграцію та фокусування на безпеці українці почали менше витрачати коштів на товари, які не входять до категорії першої необхідності. Деяка продукція наразі взагалі не має попиту.

Ці виклики вимагають постійно нових підходів. Саме тому спеціально для бізнес-спільноти OLX запустив низку важливих ініціатив.

OLX підтримує бізнес та економіку України / Фото Pexels

Як OLX допомагає тим, хто стоїть на економічному фронті

Українська економіка потребує масштабного перезапуску. Й у цьому процесі великі компанії стають лідерами, підтримуючи середній та малий бізнеси. Адже підприємництво не тільки забезпечувало 60% ВВП країни та створювало 7 мільйонів робочих місць, але й стало найбільш гнучким в адаптації до нових викликів.

Так, OLX Україна робить акцент на допомозі всім, хто створює й розвиває власну справу – від підприємців до ФОПів. З цією метою від початку війни діє спеціальний Бізнес-хаб OLX, який пропонує низку корисних інструментів для ефективної допомоги українським бізнесам. Тож якщо потрібно перезапустити чи розпочати його з нуля – найкраще для цього підійде онлайн-платформа з аудиторією у 22 мільйони відвідувачів кожного місяця. Це один з найбільших показників в нашій державі, який, за даними досліджень Kantar, виводить OLX у ТОП-6 найпопулярніших сайтів України!

Що вже отримують підприємці з Бізнес-хабом OLX?– доступ до великої кількості потенційних клієнтів та індивідуальні умови користуванням платформою;
корисний функціонал (нові фільтри, продуктові атрибути та інше), який OLX не скоротив після початку повномасштабного вторгнення;
допомогу персонального менеджера у створенні бізнес-сторінки, розробці ефективних оголошень, підборі правильної стратегії та консультації щодо вибору рекламних інструментів;
створення брендового OLX-магазину;
доступ до прямих етерів з експертами OLX;
навчання для початківців або тих, хто хоче стати професійним підприємцем.

OLX підтримує бізнес та економіку України / Фото Pexels

Це працює: історії українців, які продовжують вести свій бізнес з OLX

Навіть у час масштабних викликів українські підприємці перелаштовують свій бізнес під потреби споживачів та активно зміцнюють економіку країни. І в цьому їм допомагає Бізнес-хаб OLX, що об’єднав чимало підприємців на одній платформі, які діляться своїм досвідом з іншими.

Зокрема, власниця магазину виробів з натурального дерева "Ремесленники" Анастасія Боса розповіла, що свою справу відкрила ще у 2016 році. Разом із чоловіком вона займалась виготовленням і продажем дерев’яних коптилень, а також товарів для приватних будинків і дач. Та від початку повномасштабної війни Анастасія зіткнулась з проблемами у постачанні комплектуючих та збуті продукції. Тому з допомогою OLX почала перелаштовувати роботу під нові реалії та вже знайшла нових постачальників.

Головне у бізнесі – не боятися щось робити. Коли ми тільки починали займатися коптильнями, нам усі казали: "Не варто, тут немає перспектив, ви лише втратите гроші". Але ми спробували, і у нас вийшло. Так і зараз: навіть під час війни людям потрібні ті чи інші товари. Завдання підприємців – зрозуміти, які саме, та діяти,
– розповіла Анастасія Боса, яка з OLX отримала майже 50% клієнтів.

Вже оцінив можливості Бізнес-хабу OLX киянин Іван Тарасенко, засновник компанії Smart-home. Серед товарів підприємець має обладнання, яке потрібне Збройним Силам та Теробороні, зокрема системи відеоспостереження, сигналізацію тощо. Їх він віддає зі знижкою або безкоштовно. Та з платформою бізнесмену ще й вдається розвивати свою справу.

"Я впевнений, що навіть під час війни підприємцям варто не боятися пробувати. Бізнес має швидко підлаштовуватися під зовнішні умови: для цього важливо розуміти, які товари мають попит, а також оптимізувати витрати… У воєнний час кількість замовлень у нашій компанії скоротилася приблизно на 40%. Проте OLX стабільно приносить нам третину заявок: людям зручно заходити на платформу, де представлені підприємці з усієї країни. Це швидше, ніж шукати на окремих сайтах", – поділився Іван Тарасенко.

OLX допоміг і сімейній справі харків’янина Арсена Арутюняна – співвласника компанії Arvisa. Бренд вже понад 20 років виробляє верхній одяг, спальні мішки та м’які безкаркасні меблі. На початку війни бізнесмен віддав 80% продукції ЗСУ, а завдяки платформі обдумує можливості розширення своєї справи.

Щомісяця ми розміщували на OLX близько 100 оголошень. Під час війни їхня кількість зменшилась до 50. Проте, за нашими спостереженнями, частка продажів, які ми отримуємо з майданчика, тільки протягом квітня збільшилася приблизно вдвічі порівняно з довоєнним часом. Тож ми продовжуємо роботу та розвиваємось – приміром, плануємо додавати до асортименту нові моделі спальників,
– поділився Арсен Арутюнян.

Це ще одне підтвердження того, що криза – це не лише про складний період, але час для нових можливостей. В тому числі й для заробітку. Важливо на цьому шляху обрати надійного партнера. Адже продовжуючи роботу, кожен вносить свою лепту у відбудову України та власне майбутнє.