Про це мовиться у резолюції, прийнятій за підсумками громадських консультацій, проведених сьогодні ДРС за участю представників Міністерства інфраструктури, "Укрзалізниці", а також галузевих асоціацій, повідомляє Главком.

За словами глави ДРС Ксенії Ляпіної, ні "Укрзалізниця", ні Міністерство інфраструктури достатньо не обґрунтували підняття вартості вантажоперевезень з 1 березня на 15%.

"Як можна піднімати тарифи на залізничні перевезення, якщо немає ніякого плану, не проаналізовано, як це вплине на економіку країни. Не зрозуміло, яку проблему вирішує "Укрзалізниця" за допомогою підвищення тарифів? Проблема називається "немає грошей". Так їх ні у кого немає! Всім хочеться робити менше, а отримувати більше", – сказала Ляпіна

"Зазвичай питання ціноутворення регулюються ринком, але "Укрзалізниця" не працює в ринкових умовах, у неї немає конкурентів, це монополіст. І поки немає незалежного регулятора, об'єктивно оцінити необхідність підвищення тарифів неможливо. Міністерством інфраструктури не проведена робота по економічному обґрунтуванню тарифів. Питання: а може "Укрзалізниця" надавати комусь знижки? Чому? Підвищення тарифів – це великі корупційні ризики при переговорах про надання індивідуальних знижок. Повинен бути незалежний орган, повинна бути методика, критерії. Тоді можна говорити про прозорість встановлення тарифів", – зазначила глава ДРС.

Заступник міністра інфраструктури Микола Снітко заявив, що його відомство підтримує ініціативу зі створення робочої групи при ДРС, яка проаналізує розрахунки, надані "Укрзалізницею", а також зустрічні аргументи галузевих асоціацій. На його думку, Мінінфраструктури готове розглянути позицію бізнесу.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури опублікувало проект наказу про підвищення з 1 березня 2016 року тарифів на вантажоперевезення на 15%. Галузеві асоціації, що представляють гірничо-металургійної комплекс, будівельну, хімічну галузь, аграрний сектор, виступили з вимогою ввести до кінця 2016 року мораторій на підвищення тарифів. На їхню думку, це створить суттєві ризики для економіки України, зокрема для експортоорієнтованих галузей, знизить їх конкурентоспроможність на світових ринках.