Україна – європейська країна, тож у нас діють вимоги до автомобілів, аналогічні як Європі. А от машини, привезені зі США, часто не відповідають цим приписам.
Неправильне світло
Наприклад, світлові прилади. Власники машин з Америки знають, що світять вони не дуже правильно. Згідно з європейськими нормами, світловий потік має бути спрямований не лише вперед, але й трохи на узбіччя, щоб помічати пішоходів та велосипедистів. А от в Америці пішки дорогами майже не ходять, тому промінь світла від фари "лупить" вперед. Для України таке налаштування фари не лише незаконне, але й небезпечне. Адже десь в населеному пункті пішоходів, які ходять узбіччям, можна не помітити. Тому на більшості авто зі США фари треба міняти на європейські аналоги. До того ж в них є помаранчеві габарити, які теж заборонені в Європі. Адже законодавство Старого світу передбачає, що габаритні вогні спереду мають бути білими, а поворотники – помаранчеві.
Також цікаво Авто зі США чи нове з автосалону?
Задні світлові прилади в "американців" теж неправильні. За виключенням невеликого білого ліхтаря заднього ходу вони повністю червоного кольору. Тобто натискає водій гальма чи вмикає поворотник – світиться червона лампа чи світлодіод. Водій позаду має ще зорієнтуватися, що саме зробив власник "американця" – загальмував чи ввімкнув аварійку. На це йдуть дорогоцінні секунди, які в екстремальних ситуаціях можуть дорого коштувати. Ще одна відмінність – в авто зі США немає задньої протитуманки, а в умовах поганої видимості вона теж зовсім не зайва.
Невідповідність світлової техніки європейським нормам – це серйозне порушення правил дорожнього руху. Такі автомобілі заборонено реєструвати в Україні, однак ми бачимо їх на дорогах.
Втім, якщо у 2022 році все-таки введуть обов'язковий техогляд для приватного транспорту, а відповідний законопроєкт вже розроблений міністерством інфраструктури, то з такими світловими приладами авто зі США техогляд не пройдуть. Їх власникам доведеться купувати "європейські" фари, які коштують від 400 до 2000 доларів за кожну.
Ба, більше, вже сьогодні працівники поліції масово накладають штрафи за їзду зі світловими приладами, які не відповідають європейським нормам. А техогляд для вживаних авто буде проводитись кожних два роки. Виключення – дня нових автомобілів з автосалону. Вони не будуть проходити техогляд аж чотири роки після виїзду від офіційного дилера.
Європейське авто – законне світло
Автомобіль, куплений в автосалоні новим, позбавлений таких проблем. Наприклад, друге покоління Renault Captur, який коштує не дорожче, ніж більшість авто зі США, оснащене повністю світлодіодними приладами. Його LED-фари містять білі денні ходові ліхтарі з характерним для нових Renault світловим підписом. Світлодіоди споживають менше енергії, а світять краще, ніж галогенки чи ксенон, яскравим білим світлом.
Задні ліхтарі теж LED, і мають правильне забарвлення: червоне для гальм та габаритів, помаранчеве – для сигналів повороту. Два білих світлодіоди показують шлях під час руху назад. І протитуманний ліхтар передбачений також. Датчик світла в автоматичному режимі вмикає освітлення, коли на вулиці темніє. Renault Captur – європейське авто, виготовлене в Іспанії, тому воно повністю відповідає усім вимогам Євросоюзу. І не лише щодо світлових приладів.
Сервіс та ремонт – є відмінності
Ще одна відмінність власників офіційних та битих авто зі США – проходження регулярного техогляду та ремонт автомобілів. Для власника гарантійного Renault регулярне технічне обслуговування – не лише дуже легка, але й деколи вигідна процедура. Наприклад, якщо під час купівлі нового Renault обрати "Сервісний контракт 3" або "Сервісний контракт 5", то протягом трьох чи п'яти років відповідно візити на регулярне ТО будуть безкоштовними. Їх покриває пакет, який сплачується під час купівлі авто. На додаток, якщо обрати один з цих пакетів під час оформлення кредитної програми Renault Бонус+, то вартість автомобіля зменшиться на суму до 70 тисяч гривень. Звісно, що в такому випадку власник нового Renault Captur не хвилюється ні про вибір запчастин, ні про їх оригінальність – все зроблять на фірмовому СТО.
А от власник авто зі США перед кожним технічним обслуговуванням повинен завчасно подбати про запчастини. Навіть якщо аналогічні автомобілі випускаються для європейського ринку, запчастини для них можуть бути інші. Причому йдеться не лише про кузовні деталі чи вузли силового агрегату, а навіть про "замінники" – оливу, фільтри, гальмівні колодки тощо. Адже навіть мастильні матеріали для американських машин мають інший стандарт, який часто не відповідає європейському.
Щоб дізнатись, чи підходить конкретна деталь чи вузол для американського авто, треба його ретельно підбирати з урахуванням VIN-коду, типу двигуна та комплектації. На щастя, висока конкуренція в Україні створила передумови для того, що багато запчастин для "американців" можна знайти і тут. Однак для деяких автомобілів їх не завозять, тому деталі доведеться замовляти у США та чекати кілька тижнів. Але немає жодної гарантії, що вибрана деталь точно підійде до цього автомобіля.
Ще кілька нюансів – багато авто американських брендів мають специфічне "дюймове" кріплення (болти, гайки), яке потребує спеціального інструменту. Не на кожній СТО воно є. А комп'ютерні системи розраховані на специфічне обладнання, яке теж в нашій країні не використовується. Тому окрім деталей, потрібно буде ще пошукати станцію техобслуговування, яка спеціалізується саме на американських брендах. І навіть якщо офіційний представник цього бренду працює в Україні, він завозить європейські версії, а зі "штатівськими" навряд чи допоможе.
Втрата вартості при перепродажу
Якщо ж власник американського авто вирішить його продати, то й тут його чекає неабияке розчарування. Проаналізувавши ціни на ринку вживаних авто, досить швидко стає зрозуміло, що "битки" зі США ціняться найменше. Вони продаються за найнижчою ціною на ринку, та ще й не дуже швидко. Адже в Україну навезли стільки автомобілів зі США, що конкуренція між продавцями дуже висока. А покупці краще привезуть машину зі Штатів самостійно, аніж куплять "биток", який до того ж поїздив українськими дорогами. Тому продати американське авто дуже непросто.
Натомість нове авто зі салону, з офіційною історією та одним власником, на ринку "забирають з руками та ногами". Ціна на них вища, аніж на "американців", та й попит неабиякий. До того ж автомобілі Renault в Україні мають репутацію таких, на які ціна протягом перших п'яти років падає найменше. Тому продавати через кілька років авто, придбане у офіційного дилера, швидко й вигідно.
Також цікаво Що вигідніше: нове авто в кредит чи вживане зі США?
Українці дуже люблять економити, і в цьому немає нічого поганого. Але бум привозу битих чи втоплених автомобілів зі США поступово минає. Адже в країну навезли стільки "американців", що вигода від їх купівлі зійшла нанівець. Натомість продажі нових авто ростуть – лише за 2021 рік українці купили їх понад сто тисяч. Новий автомобіль завжди краще старого, тим більше битого. А стабільність економіки та наявність вигідних кредитних програм повертають привабливість купівлі нових авто в Україні, як і в більшості розвинутих країн світу.