Для цього спробуємо замовити авто зі США та скористатись кредитом у одного з дилерів нових авто. Для прикладу візьмемо автомобілі вартістю близько 20 тисяч доларів в класі компактних кросоверів – трирічний Jeep Compass з Америки та новий Renault Captur з українського автосалону.

Платежі для авто зі США

При купівлі будь-якого автомобіля – нового чи битого у США, спочатку треба заплатити аванс. Зазвичай це 10% від вартості авто на аукціоні, або 500 – 1000 доларів США. Під час передачі авансу також укладається угода, тому цей аванс зазвичай є платою за послуги компанії, яка привозить машину з Америки. В автосалоні при бронюванні нового авто теж беруть завдаток, хоча якщо ви передумаєте, його точно повернуть.

Під час купівлі американського авто спершу треба заплатити вартість лоту, виграного на аукціоні США, плюс комісію аукціону. Якщо ми говоримо про три-п'ятирічний Jeep Compass, то це 6-8 тисяч доларів США. Причому платити треба через банк напряму аукціону Copart чи IAAI, і саме в американській валюті. Для цього доведеться відкрити валютний рахунок в українському банку, сплатити значну комісію. Платіж можуть не пропустити, якщо ним зацікавиться фінансовий моніторинг банку або НБУ. А якщо не встигнути оплатити його за три дні, доведеться сплатити ще й штрафні санкції аукціону.

Також цікаво: Вибираємо кросовер: новий з автосалону чи "биток" зі США

Через три-чотири місяці, коли автомобіль прийде в один з українських портів, настане черга платити ще один платіж – за доставку, розмитнення, послуги порту та брокерів. Це ще третина від загальної суми, для нашого авто – десь 7-8 тисяч доларів.

Наступні витрати – доставка машини з порту у ваше місто, підбір запчастин, ремонт, сертифікація та постановка на облік в Сервісному центрі МВС, сплата податку у пенсійний фонд. Тут вже суми залежать від того, наскільки багато робіт треба виконати у машині. Будемо вважати, що третій етап оплати становитиме 4-6 тисяч доларів.

Таким чином, при загальній вартості автомобіля у 20 тисяч доларів, їх треба платити фактично у три етапи. І жодних розстрочок тут не може бути, бо якщо не заплатити хоч якусь з цих частин повністю, машина буде стояти в порту чи на митному штрафмайданчику, а це додаткові витрати.

Вже після отримання номерів слід витратитись на страховку, килимки, автонабір та можливо – встановити ГБО, адже американські авто відрізняються значним "апетитом", тож на бензині їздити надто дорого. А перед кожним техобслуговуванням треба заздалегідь замовляти запчастини, адже на американські моделі в Україні вони не завжди в наявності.

Перший внесок – і машина твоя

Інший шлях – придбати нове авто в автосалоні в кредит. Кажуть, найкращі кредитні умови надають офіційні дилери Renault. Схожий за розмірами та ціною Renault Captur коштує в перерахунку на американську валюту близько $ 22 тисяч. Однак якщо купувати його в кредит, ціна одразу зменшується на 50 – 70 тисяч гривень.

Як таке можливо? При замовленні сервісного пакету на 3 чи 5 років знижка може становити 60 чи 70 тисяч гривень відповідно. Сервісний пакет, який пропонується офіційними дилерами Renault в Україні – це закладені в ціну автомобіля послуги техобслуговування під час вказаного періоду. Тобто за регулярне ТО платити не треба буде, скільки б на той час ця послуга не коштувала.

Наприклад, обираємо Renault Captur у комплектації ZEN в кредит на п'ять років та з п'ятирічним сервісним пакетом за програмою Renault Бонус +5. Тоді знижка на нього у кредит становитиме 70 тисяч гривень, ціна автомобіля з пакетом техобслуговування – 553 942 грн. Як і у випадку з американським авто, перший внесок у нас буде 30% від вартості кросовера, тобто 166 тисяч грн ($6000). Під час купівлі в кредит комісії банку та податки платять одразу, а от КАСКО в перший рік можна "розтягнути" в кредит. Таким чином, спочатку доведеться заплатити трохи більше 200 тисяч грн, тобто 7,6 тисячі доларів.

Витрати на кредит Renault Captur ZEN 2021 р.

Вартість авто 553942 грн.
Перший внесок (30%) 166183 грн.
КАСКО (6,34%, у кредит) 35120 грн.
Одноразова комісія банку (2,9 %) 12875 грн.
Сума кредиту 443981 грн.
Строк кредитування 60 міс.
Процентна ставка 11,9%
Графік погашення Ануїтет
ОСЦВП 1700 грн.
Пенсійний фонд (4%) 18465 грн.
Комісія за операції в Державному
реєстрі обтяжень рухомого майна
750 грн.
Щомісячний платіж 9854 грн.
  • Renault Бонус+5, 60 міс., Каско 1-го року в кредит, 5 ТО включено

Різниця між купівлею американського авто та нового в тому, що після сплати початкового внеску новим можна користуватись одразу. Звичайно, якщо саме цю машину не торкнулася криза напівпровідників та всі мікросхеми були встановлені вчасно. А американське треба ще чекати – спочатку поки воно припливе, а потім – поки його зроблять. Це розтягується приблизно на 6-9 місяців, а то й на рік. І якщо для купівлі нової машини довелось продати своє старе авто, то їздити весь цей час нема на чому. А при варіанті в кредит – новеньку машинку видають одразу.

Ще одна особливість оплати за американське авто – відсутність чіткого розуміння, скільки та коли треба заплатити. Якщо з першими двома етапами все більш-менш зрозуміло, то на третьому – ні. Особливо це стосується ремонту, адже між фотографією на аукціоні та реальним станом речей – величезна різниця. Буває, що на фото здається, ніби роботи на кількасот доларів, але коли машина прибуває в Україну, то виявляється, що в ній маса невидимих пошкоджень. Тож ціна ремонту виростає в 5 чи навіть 10 разів.

Натомість в кредит можна вибрати як класичну, так і ануїтетну схему погашення. Остання, наприклад, передбачає виплати однакових частин під час сплати всього залишку. В нашому випадку – це 9 854 гривень протягом трьох років (близько $370). І неважливо, який курс долара чи євро буде в цей час на ринку – всі платежі прив'язані та здійснюються у гривні.

Важливо, що жодних інших витрат, окрім заправки пальним та зимової гуми, у власника кредитного Renault з придбаним пакетом немає. Адже машина застрахована – тож навіть якщо станеться ДТП, платити не доведеться. З п'ятирічним сервісним контрактом візити на сервіс теж будуть безкоштовними. Та й раптових поломок боятись не слід – авто на заводській гарантії. Іншими словами, заплатив щомісяця фіксовану суму – і жодних інших витрат на авто, крім пального. Зручно та вигідно.

Дуже важливо, що в автосалоні офіційного дилера ми обираємо саме нове авто, можемо його попередньо протестувати. Renaut Captur – найновіша модель французького виробника. Це кросовер другого покоління, у якому запроваджені останні інновації світового автопрому. Потужний та економічний двигун, допрацьована підвіска, зручний салон, вже не кажучи про яскравий зовнішній вигляд. Можна обрати двоколірний кузов, оббивку салону, різноманітні опції. Системи допомоги водію, керування смартфонами Apple CarPlay та Android Auto на великому яскравому дисплеї – без цього сучасне авто вже не уявити.

Новий Renault з офіційного автосалону, на відміну від американського "битка", швидко не падає в ціні на вторинному ринку, тому через кілька років його можна вигідно продати.

Купівля нового автомобіля в кредит з чітким графіком незначних для сімейного бюджету витрат – стиль життя, котрий давно практикують в розвинутих країнах Європи та Америки. Тому варто взяти на озброєння досвід розвинутих країн, коли витрати на автомобіль прогнозовані та не залежать від курсу гривні чи інших фінансових катаклізмів.