Який би не був економічний двигун — зменшення витрат пального залежить від водія. До того ж, автомобілі самі по собі вміють економити паливо. Цим лише треба вміти користуватися, розповідає Антон Мірошніченко, викладач автошколи "Київ". В першу чергу, читати інструкцію по експлуатації автомобіля, а саме — розділ економічного водіння. У будь-якому авто, починаючи з 1980-х років, принципи економії на пальному незмінні. Найпростіший — сильно не тиснути на газ, а робити це плавно. Разом з тим, має бути стабільна швидкість руху.
Для економії
Експерт радить уникати частих перемикань передач. Перед світлофором бажано гальмувати двигуном — тобто обирати завчасно понижену передачу — так званий "примусовий холостий хід".
Наприклад, авто їде на 4 передачі зі швидкістю 60 км/год. Коли ми відпускаємо газ і не виключаємо передачу — електроніка вимикає подачу пального двигуна, котрий не споживає палива зовсім, — зазначає Антон Мірошніченко.
За такою "технологією" у місті можна зекономити до одного літра палива. Особливо на спусках-підйомах. На спусках, каже Мірошніченко, вмикаєш другу чи третю передачу, відпускаєш газ і їдеш. При цьому знаєш, що на 100 кілометрах зекономив близько стакана пального.
У заторах
У заторах авто справді втрачає пальне. Аби хоч якось цьому запобігти, сучасні автомобілі оснащені системою "старт-стоп". Більшість водіїв починають рушати в тянучці, натискаючи педаль газу. За словами Мірошніченка, це "надмірна потужність". Автомобілі можуть рушити й на зчепленні. Але для таких маневрів потрібен досвід і тренування, оскільки є велика ймовірність, що авто заглохне.
Тиск в шинах
Вищий рівень тиску в шинах допомагає економити теж. Але мінус в тому, що водій за це "заплатить" більшим гальмівним шляхом. Недаремно автовиробники закладають норми допустимого тиску повітря в колесах. Якщо понижувати тиск в шинах — автомобіль краще гальмуватиме та краще "чіплятиметься" в поворотах. Але при цьому буде гірший розгін і палива витрачатиметься більше.
Якщо збільшити тиск у шинах — з одного боку авто їхатиме з меншими витратами палива. Але, як тільки розпочнеться дощ, машина буде "ковзати".
Двигун
На витрати палива впливає також стан двигуна. Якщо двигун не розвиває необхідної потужності, йому важче автомобіль "тягти". Відтак, водієві доводиться сильніше тиснути на газ. А це забирає знову ж таки більше палива, ніж зазвичай, тому "доглядати" за двигуном дуже важливо.
За фурою — позаду
Популярна порада — прилаштуватися на трасі за фурою, що допомагає зекономити на бензині. Однак це доволі небезпечно, адже слід тримати правильну дистанцію від машини попереду. Тобто, якщо фура загальмує, немає гарантії, що водій позаду встигне зупинитись теж. По суті, фура "розрізає" повітря і для авто позаду опір повітря менший, пояснює Мірошніченко. Зниження витрат палива відбувається не лише завдяки дії законів аеродинаміки, а й тому, що авто за фурою їде плавно і відносно на невеликій швидкості. Власне, 3-5% палива за рахунок цього економиться.
Правильне пальне
Дуже впливає на економію. Якщо в інструкції автомобіля написано заливати 95-ий в машину, то варто цього дотримуватися. Бо якщо в автомобіль, який їде на 95-му, заллємо 92-й, витрати пального будуть вищі на 10-15%. Тому для заощадження використовуйте пальне, яке зазначив автовиробник.
Ціни
На "бензиновому" ринку — гарна новина. Ціни на пальне найближчим часом не зростатимуть. Якщо проаналізувати минулий тиждень — нафта трохи "відкотилася" в ціні до позначки 47 доларів за барель. Співвідношення гривні до євро та долара також порівняно стабільне.
Ситуація на нафтовому ринку нині більш-менш стабільна. Що стосується роздрібної торгівлі, як індикатора цього ринку, ціни уже тиждень-півтора стоять на місці. Були коливання по різних регіональних операторах. Але зараз стан стабілізувався. Максимальна ціна на 95 бензин — 24 гривні. Дизпального — 21 гривня, — зазначив Олександр Сіренко, експерт ринку нафти і нафтопродуктів.
Оператори підвищували ціни на пальне наприкінці травня — початку червня, боячись росту цін на нафту. У травні, за словами Сіренка, непомітно для пересічних громадян ціна на нафту справді піднялася: з 40-43 доларів за барель підстрибнула майже до 50 доларів.
Зараз нафта дешевшає. Якщо почитати іноземних аналітиків, вони кажуть, що нафта знизиться в ціні до 40-45 доларів за барель. Якщо це відбудеться, то ми маємо право очікувати зниження цін на пальне, — коментує Сіренко.
Щоправда, подешевшає бензин в операторів "лоукост". А уже через декілька днів після здешевлення побачимо реакцію інших гравців на ринку.
За словами Сіренка, нафтовий ринок — делікатна справа. Тому коли саме "впаде" ціна на бензин, експерт прогнозувати не береться. Однак, запевняє, причин для зростання цін на пальне, наразі немає.
Дивіться також: Чи заборонять в Україні ставити газове обладнання на автомобілі