В березні 2009 року купили аж сто вагонів – це шоста частина рухомого складу метрополітену. Ці сто вагонів метрополітену, без перебільшення, стали золотими. Місто заплатило за них втридорога, не розплатилося і досі, а компанія-продавець нещодавно відсудила за них 737 мільйонів гривень.
Суд задовольнив лише частину вимог. Компанія-продавець хоче відсудити у міста три мільярди гривень, хоча сім років тому місто зобов'язувалось сплати 1 мільярд 300 мільйонів. Платити міська влада припинила у 2014 році, тоді залишилося віддати 300 мільйонів.
Читайте також: Київський метрополітен повністю відмовиться від жетонів
Вагони, які повинні були завезти з Росії, приїхали в Україну з Литви. Вагони продали київській компанії "Мервін". А потім їх перекупив "Укррослізинг". Така схема зробила техніку дорожчою на двісті мільйонів. Але найцікавіше в цій історії – репутація "Укррослізингу".
Через офшори ця компанія пов'язана з "Зовнішкомбанком" Росії, де головою наглядової ради є Дмитро Медведєв. Тобто, фактично, під час війни Україна мала б віддавати гроші кремлівському банку. А от київський офіс фірми, яка відсудила у міста майже мільярд, – знайти виявилось не просто.
За кілька місяців "Укррослізинг" двічі змінював реєстрацію. За новою адресою немає навіть вивіски, а охорона про таких і не чула. Телефоном представники компанії жодних коментарів не дають.
Читайте також: В київському метро з'явилось лофт-приміщення
Тим часом, місто готується до апеляції. А мер столиці Віталій Кличко попросив РНБО застосувати до "Укррослізингу" закон про санкції.