"Віталік, поверни гроші, побійся Бога", "Вікторія Анатолївна, з днем народження!", "Люба, прости мене!" – яких тільки цікавих біл-бордів та сіті-лайтів не побачиш по українських містах! Їх, звісно, й взагалі бути не повинно – адже це візуальне сміття лише псує наші вулиці, але це тема окремої розмови.

Отже, натепер ситуація така, що маючи трохи грошей можна орендувати собі білборд й розмістити там усе що душа забажає: можна рекламу своїх послуг чи продукції, можна – поздоровлення коханій, або ж – цитату з Біблії чи Корану. Ще можна там пристидити боржника, або ж розмістити антирекламу. Єдине що – прізвищ вказувати в тій антирекламі не можна, рекламна агенція відмовиться таке розміщувати, щоби уникнути потім судового переслідування. Тому й обходяться в такій прямій антирекламі лише іменами – на кшталт от того, "Віталік, поверни гроші", і тут не про Кличка зараз йдеться, не подумайте.

Так от, коли прізвище конкурента в такій антирекламі вказати не можна, а дуже хочеться – грають тонкіше, розміщують рекламу начебто від імені того, на кого націлена провокація. Адже власники рекламних площ особливо не переймаються тим, хто саме їм рекламу замовляє! І якщо певні вимоги до зображення дотримані: немає матюків та оголених сідниць, то ця реклама без проблем замайорить містом – як-то кажуть: за ваші гроші хоч зірочку з неба!

І така от антиреклама з’явилася днями у київському метрополітені – на сітілайтах розмістили обличчя чільника НАБУ Артема Ситника із слоганом: "Я викрию топ-корупціонерів". Але, перш ніж я поясню, чому це антиреклама, все ж таки не можу не висловити своє "фе" з приводу усієї тієї реклами, що заполонила нині київський метрополітен. Адже подейкують, що прибутків від неї цілком вистачило б, щоби проїзд пасажирам зробити вдвічі дешевшим! Але ж у нас там все так хитро-мудро оформлене, що метрополітен лише технічно розміщує всю цю рекламу, а прибутки від того отримує інша контора – чому так, то питання напевно до мера, утім він нині в роздумах – де ж поділося обіцяне ним метро на Виноградар, то ж йому зараз не до реклами...

А тепер до того, чому сіті-лайти із очільником НАБУ, де він обіцяє здолати топ-корупцію – то насправді антиреклама, націлена проти нього. По-перше, в необізнаної людини ці сіті-лайти неодмінно викликають відчуття марнотрацтва, мовляв – як так, що державна структура витратила гроші рекламуючи свого директора. А по-друге – зверніть увагу на нижній кут цього сіті-лайту – там вказана дата й час звіту Артема Ситника про діяльність НАБУ перед депутатами. Там, на комітеті, його будуть люто критикувати й вішати всіх собак – то ж метою цієї замовленої недоброзичливцями рекламної компанії, насправді, є саме ось цей анонс його звіту, де на нього накинуться з претензіями.

І дуже коротко, чому депутати прискіпуються до НАБУ й чому триває кампанія із дискредитації цього створеного на вимогу американців правоохоронного органу – але ж ви й самі знаєте: бо НАБУ викриває корупціонерів. А хто в нас корупціонери – ви також знаєте відповідь на це питання.

Читайте також: Реклама проти Ситника – це марнотратство грошей, – політтехнолог