Виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин в ефірі 24 Каналу зазначив, що це – перший за останні два роки пакет санкцій, який справді варто обговорювати як приклад серйозних секторальних обмежень. Найважливішим у цьому пакеті є заборона на постачання нафтопродуктів, вироблених з російської нафти.
Дивіться також Трамп блефує: чому він відтермінував на 50 днів введення 100% тарифів щодо Росії
Тепер російську нафту купуватимуть менше
"Чому це важливо? Тому що до сьогодні одним із найбільших покупців російської нафти є Індія, яка на своїх нафтопереробних заводах перетворює російську нафту на індійський нафтопродукт, який прямує до Європейського Союзу", – сказав Олег Пендзин.
Він додав, що Індія та Китай беруть 80% російської нафти. Загальна частка російської нафти в нафтовому балансі Індії складає 21%, а це – величезні гроші.
Це серйозний удар по загальному балансу купівлі нафти,
– сказав Пендзин.
Він додав, що 18-й пакет передбачає нові потужні санкції проти більш ніж 22 російських банків, які досі користуються системою SWIFT. Також запроваджено серйозні обмеження щодо китайських банків, через які проходять транзакції російських компаній з метою обходу санкцій.
Хотілося би більше в питаннях, пов'язаних з прайскепом, з максимальною ціною на нафту. Просто треба пам’ятати наступне: максимальна ціна на нафту – це питання глобальне,
– сказав Пендзин.
Він додав, що лише Європа та Європейський Союз не можуть суттєво змінити баланс російської нафти у світі – особливо з огляду на те, що відповідно до шостого та дев’ятого пакетів санкцій ЄС взагалі не закуповує російську нафту, за винятком трубопровідної.
Власне, оскільки 70% російської нафти транспортується через Балтійське море, ситуація з прайскепом стала дуже болісною для Росії.
До оновленого прайскепу вже приєдналася Велика Британія. Очікується також реакції Індії, Японії та Канади. А от від Сполучених Штатів Америки до вересня, ймовірно, чекати не варто – вони, зазвичай, витримують паузу в 50 днів. Але навіть цей перелік країн, є достатньо дієвим у світовому балансі нафти і надзвичайно важливим є дотримання прайскепу.
Понад 100 танкерів потрапили до тіньового танкерного флоту. Напевно варто очікувати відповідні перевірки військовими кораблями країн Європейського Союзу, що входять в акваторію Балтики, танкерів – з уточненням вартості нафти, яка закачана в їхні трюми,
– сказав економіст.
Він додав, що, ймовірно, буде посилено контроль за проходами через протоки країн Європейського Союзу, які з'єднують Балтійське море зі світовим океаном – з метою контролю за ціною нафти. Існують механізми посиленого нагляду: 70% тіньового танкерного флоту діють саме в акваторії Балтійського моря.
Також варто дочекатися однозначної реакції інших країн G7 щодо механізму встановлення цін. Він підкреслив, що головне завдання – вдарити по російських доходах від нафти, а отже, й по здатності Росії фінансувати війну. Тому 18-й пакет санкцій – за досить тривалий час – найбільш відповідає цьому завданню.



