Падіння виробництва
За словами Резніка, українська автопромисловість зараз знаходиться практично в нокдауні, вона поставлена на коліно.
Згадую 2008 рік, коли український автопром — з 13 підприємств якого з конвеєра зійшло 426 тисяч автомобілів. Ми тоді зайняли 11-ту сходинку серед європейських країн-автовиробників,
— розповідає президент Асоціації "Укравтопром".
"Зараз ми, нажаль, спустилися на 42-гу сходинку серед світових виробників з 52-ох країн світу. Нажаль, в таких умовах впали продажі в рази. Ми спускаємося по ринку також вниз. В таких умовах неможливо утримувати робочі місця", — зазначив економіст.
Читайте також: Потрібні нові політичні партії, які б контролювали владу, — активіст
Він додав, що на сьогодні з 90 тисяч людей, які працювали в 2008 році, залишилась третина. Різко скорочуються кадри, якщо ситуація найближчим часом не буде виправлена, то автомпром буде відправлено в нокаут.
Курс долара
Резнік зазначив, що обвал курсу гривані – це найбільша проблема.
"Це ми повторюємо 1994-1995 рік — схоже дежавю, коли національна валюта під тиском інфляції скинула банк та кредитора в бій, в якому важко знайти вихід з такої ситуації", — говорить він.
Нам давали пільговий варіант доступу до валютного кредиту, пільговий режим ввезення обладнання на митну територію України. А сьогодні банк і позичальник — "один на один". Нацбанк та уряд стоять збоку,
— додав президент Асоціації.
Михайло Резнік наголосив, що інноваційні та технологічні компанії треба рятувати. Автопром — самодостатня промисловість, але уряд має інструмент, такий як захист національного виробника.
"Ми програємо нашим традиційним партнерам", — каже він.
За словами фахівця, постраждав не лише автопром, а й суміжних 200 тисяч працівників.Треба піднімати купівельну спроможність населення — без цього ринку не буде.