Під чужими прапорами

Цей зсув відображає тісні відносини між США та компаніями, які "керують прапорами" Ліберії та Маршаллових Островів, і які мають штаб-квартири не у своїх країнах, а у Вірджинії, в межах юрисдикції застосування санкцій США.

Читайте також Москва здатна підвищити боєздатність, – розвідка Литви про те, скільки ще воюватиме Росія

Експерти з енергетики вважають, що те, що Росія багато користувалася певними прапорами для своїх кораблів у минулому, може створити проблеми зараз. Ці кораблі ризикують зіткнутися з проблемами через санкції, навіть якщо вони змінять свій прапор на інший.

Автори зазначають, що з жовтня 2023 року уряд США почав застосовувати санкції до 41 нафтового танкера, які порушили ліміти на ціни російської нафти. З них 24 плавали під прапором Ліберії, один під прапором Маршаллових Островів, а решта — під прапором Габону.

Міністр транспорту Габону Лоїк Мудума підтвердив Reuters, що багато танкерів нещодавно перейшли з ліберійського реєстру до Габону і сказав, що країна виключить їх, якщо виявиться, що вони займаються нелегальною діяльністю.

Також 13 лютого стало відомо про блокування Росією частини свого нафтового флоту для перевезень. Це призвело до збільшення вартості перевезення нафти та падіння цін на російську нафту через нездатність Кремля впоратися з ситуацією.