У відомстві нагадують, що система освіти України й надалі функціонує в умовах повномасштабної війни. Тож закладам освіти треба ефективно підготуватися до нового осінньо-зимового періоду та опалювального сезону із застосуванням гнучкого графіка освітнього процесу задля економії енергоресурсів.

Дивіться також МОН закликає виші та коледжі контролювати дотримання мовного законодавства

Що треба знати про підготовку до навчального року 2024/2025

Тож у межах підготовки до нового 2024/2025 навчального року МОН закликає до виконання важливих рекомендацій.

Вишам та коледжам радять:

  • Якщо можливо, розпочати 2024/2025 навчальний рік у першій половині серпня 2024 року. Виняток – студенти-першокурсники.
  • У теплі місяці року навчатися щосуботи.
  • З середини листопада 2024 року до середини березня 2025 року планувати проведення заліково-екзаменаційної сесії, практичної підготовки, виконання курсових і кваліфікаційних робіт та подовжених канікул. Якщо треба – продовжити навчання дистанційно.
  • У разі потреби подовжити освітній процес у 2024/2025 навчальному році до кінця липня 2025 року, крім випускних курсів.
  • Провадити освітній процес у традиційному (аудиторному) або змішаному (аудиторно-дистанційному) форматах у приміщенні закладу освіти або його окремому корпусі в межах розрахункової місткості споруд цивільного захисту.
  • У тилових регіонах забезпечити проведення освітнього процесу переважно в аудиторному форматі з урахуванням безпеки.
  • У прифронтових та прикордонних областях освітній процес можна здійснювати в укриттях. На базі інших закладів освіти в тилових регіонах – у змішаному або (як виняток) дистанційному форматі.
  • Передбачити функціонування локальних систем оповіщення.

Для училищ:

  • Якщо можливо, розпочати навчальний рік раніше ніж 1 вересня для учнів П(ПТ)О другого та третього курсів.
  • Навчатися суботами у теплі місяці року. Якщо є потреба – подовжити освітній процес до кінця липня 2025 року, крім випускних курсів.
  • Організувати навчання в очному форматі за обовʼязкової наявності укриттів. Якщо є недостатня кількість місць в укриттях, навчання можна організувати позмінно.
  • Якщо виробничу практику неможливо організувати у звичайному режимі, варто використовувати навчальні майстерні, лабораторії закладів П(ПТ)О, а якщо є потреба і можливості, забезпечити її проходження дистанційно.

Міносвіти також обіцяє оприлюднити відповідні рекомендації і для шкіл.